Köpte den här igår och undrar om det är någon som känner igen den? Ingen signatur, troligtvis andrasortering då den har en slipning på bottenkanten.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var och vem? Kvinnokroppsvas
Collapse
X
-
Med tanke på att det är en vas och inte bara ett kvinnotorso skulle jag tro att den INTE är svensk. Det där halssmycket förmänskligare vasen så att det, för mig, känns lite...vad ska jag säga ...lite...läskigt!
När blomman sen kommer i vasen, blir det nästan tragikomiskt, kan jag föreställa mig. Bäst utan, tror jag.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Har redan gett bort den till en närstående men intresse finns fortfarande att få veta vem som har gjort den. Ska googla på Sladdens förslag ikväll och se vad som dyker upp.Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Jag tror vi tänker på samma kvinna, Renate Stock, arbetar väl på glashyttan vid Steninge slott?Ursprungligen postat av daniel s Visa inläggdefinitivt inte UHV.
Det var/är en svensk dam som gör liknande, namnet är tyvärr bortblåst....värdet borde i vilket fall vara ringa om det nu efterfrågas.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
exakt! här är ngt liknande jag googlade fram http://swedishartglass.se/designers/renatestock.aspx
Comment
Comment