Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var och vem? Kvinnokroppsvas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Var och vem? Kvinnokroppsvas

Köpte den här igår och undrar om det är någon som känner igen den? Ingen signatur, troligtvis andrasortering då den har en slipning på bottenkanten.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

vet inte men jag gissar på ulrika hydman vallien
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Har nu sökt på båda Vallien, Kosta, Orrefors, Boda,Jan Johanson, och inte ens hittat något som liknar den här vasen. Möjligen italiensk?
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

jag tycker fotklacken ser oitaliensk ut, kanske något finskt
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Med tanke på att det är en vas och inte bara ett kvinnotorso skulle jag tro att den INTE är svensk. Det där halssmycket förmänskligare vasen så att det, för mig, känns lite...vad ska jag säga ...lite...läskigt!
          När blomman sen kommer i vasen, blir det nästan tragikomiskt, kan jag föreställa mig. Bäst utan, tror jag.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Kanske något från Steninge?
            Gud gjorde några perfekta huvuden,
            resten satte han hår på.

Comment

Har redan gett bort den till en närstående men intresse finns fortfarande att få veta vem som har gjort den. Ska googla på Sladdens förslag ikväll och se vad som dyker upp.

Comment

Jag vet att SEA glasbruk har gjort sådana, men känner ej igen färgerna.

Comment

definitivt inte UHV.

Det var/är en svensk dam som gör liknande, namnet är tyvärr bortblåst....värdet borde i vilket fall vara ringa om det nu efterfrågas.

Comment

Även Paul Kedelv sysslade med sådant,
                    hur det är med denna vet jag ej.
                    Hirvi
                    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av daniel s Visa inlägg
                      definitivt inte UHV.

Det var/är en svensk dam som gör liknande, namnet är tyvärr bortblåst....värdet borde i vilket fall vara ringa om det nu efterfrågas.
                      Jag tror vi tänker på samma kvinna, Renate Stock, arbetar väl på glashyttan vid Steninge slott?
                      Gud gjorde några perfekta huvuden,
                      resten satte han hår på.

Comment

exakt! här är ngt liknande jag googlade fram http://swedishartglass.se/designers/renatestock.aspx

Comment

Working...
                        X