Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

horn på fot vem var?????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• horn på fot vem var?????

jag har detta horn på fot jag vet inte om det är en vas eller ölglas det är 17 cm högt och ca 6.5 cm uppe i mynningen det har suttit en etikett på foten mynningen har slipad kant är det någon som vet eller har någon ide om varifrån det kan vara???
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Den är finsk, minns nu inte om det var Iittala el. Riihimäki.
    Ser nästan ut som uranglas!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

jag håller med föregående talare i dess åsikter med tillägget att jag har sett en sån med etikett kvar nånstans för länge sen... (bildminnet funkar finfint fotografiskt rent men inte tid-rums minnet)
      livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Här kommer svaret. Lånat en avslutad auktion på Tradera.

Comment

Ett litet tips i all välmening. När någon hittar saker som det frågas efter, som i det här fallet, skriv på ett enkelt sätt i svaret vad det är också. Traderaauktionen försvinner snart och då faller ju svaret snart i glömska och frågan står åter obesvarad.
          Skriv exempelvis så här:
          Reijmyre, etikettsignerad enligt traderaauktion (länk)
          ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Visst du har rätt brodertuck. Jag kunde ha skrivit att det är tillverkat på Reijmyre glasbruk.

Comment

tack kolmårdstrollet.....jag håller på att leta efter en tråd där någon frågade om någon vriden glaspjäs i bärnstensfärgat glas hittar inte tråden men vet nu att det är en VENINI
              behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

*känner mej som en idiot* Reimyre inte rihiimäki
                livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Working...
                X