Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

två fula pjäser vem???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• två fula pjäser vem???

köpte dom här två enligt mig fula pjäserna igår som ser ut att vara sandblåsta har kollat men hittar ingen signering dom har rått puntelmärke båda två och är tunga för sin storlek den stora är 12 cm hög och 10 cm i diameter den lilla 9 cm hög och ca 7.5 cm i diameter på det bredaste stället den är mer fyrkantig nertill, är det någon som har en ide vem???
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Dina vackra glaspjäser är formgivna av Hans Christian Wagner vid Björkshults glasbruk under 1960-talet. Dessa är inte märkta med nån signatur utan hade en etikettmärkning i blått o vitt, text: H C Wagner Björkshult.

Comment

hur vet man att dom är sandblåsta eller sandgjutna?
      livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Känner också igen dessa som Björkshult. Men i dessa två ser det ut som om färgpigmenteringen klumpats ihop. De brukar vara jämnare infärgade. Kan det vara II-sortering eller är det möjligtvis en variation på temat?
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

tack för informationen Bay, jag själv var inne på bertil vallien men jag har inte sett något osignerat av honom
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Har två såna men gröna märkta Björkshult

Comment

Working...
            X