Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blå kanna från Stockholms glasbruk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Blå kanna från Stockholms glasbruk

Jag har blivit erbjuden att köpa den här vackra kannan. Den är inköpt på Stockholms Glasbruk på 50-talet. Jag vill hemskt gärna köpa den, efterssom jag är galen i blått glas. Men hur mycket ska jag betala? Jag kan absolut ingenting om priser på liknande glas därifrån.
    Bifogade filer

Den var riktigt trevlig med optikblåsningen och detaljen runt "halsen"
    Vem är det som säljer? kan du inte fråga vad vederbörande har för pris?
    Personligen skulle jag betala några hundralappar kanske 3, med det är jag det.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det är min granne som säljer den, en farbror på 90 år. Han tycker att jag ska bestämma priset, men jag vill ju inte blåsa honom! Den står redan på en hylla bland mitt andra blåa glas, men är ännu så länge obetald!

Comment

Det är svårt när man själv skall bestämma priset.
        Hur hög är kannan?

Comment

Den är 23 cm hög.

Comment

Ojdå, mycket större än jag trodde. Ursnygg.
            Om du handlade på Stockholms glasbruk så skulle du få betala rätt många hundralappar för den.
            Andrahandsvärdet på "Skansenglas" är dock ganska lågt.
            Håller med Äjth om att ett par tre hundralappar verkar vara ett bra pris.

Comment

Värdet på den ligger väl ungefär på 200 till 300 kr . Det är ju en fin kanna och inte en så vanlig färg , men fast jag samlar på Skansen Stockholms glasbruk skulle jag inte gå högere än 200. Det är ju om jag skulle bjuda på typ Tradera men då tillkommer ju frakten . Men du som sammlar på blått glas så är den säkert värdefullare . Mvh

Comment

Tack alla! Jag betalar honom 300 kr och hoppas att han blir nöjd!

Comment

Jag sprang på en likadan kanna på Myrorna idag, med silverfärgad etikett: Ture Berglund. Den kostade 195 kr, skönt att veta att jag inte betalat honom för lite!

Comment

Så nu har du TVÅ !!!!!?????
                    Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

Working...
                    X