Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem kan ha gjort det här?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem kan ha gjort det här?

Hej! Jag har ett glaskonstföremål som jag tror föreställer ett träd i mina ägor. Den är ca 31 cm hög och 24 cm bred. Jag finner ingen signatur eller stämpel men är väldigt nyfiken på vem som kan ha gjort det? Är det någon som vet eller kan gissa?
    Mvh Tildusette
    Bifogade filer

Både färg och form får mig att tänka på saker som Christer Sjögren gjort för Lindshammars glasbruk, men det är tyvärr en helt okvalificerad gissning...

Comment

Oj! Här kom det svar snabbt!
      Vad kul! Jag är glad för alla svar, kvalificerade som okvalificerade. Det ger mig ju om inte annat möjlighet att så småningom köra uteslutningsmetoden .

Comment

Vad tror ni om en Erik Höglund? Har kollat några av hans grejer på tradera och det påminner ju lite om hans bärnstensfärgade föremål.

Comment

Är benägen att hålla med cjf.
          Om det skulle vara Erik Höglund kommer nog daniel s. in och rättar oss.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Lindshammar och Christer Sjögren förefaller vara en vettig kandidat.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ok! Nu tycker jag att det känns som om Christer Sjögren is the man. Har kollat runt lite och jag måste hålla med jag också.
              Vad kul att äntligen, troligen, veta vem som skapat detta underliga träd. Tack så jättemycket för era svar!

Comment

Inte sångar-Christer Sjögren från (Linds) Hammarö . . . syd Karlstad . . .

Glaskonstnären Christer Sjögren presenteras på:

Last edited by Rebello; 2008-08-20, 09:47.

Comment

det KAN ju vara en glasskulptur av edvin öhrström KAN altså
                  behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                    det KAN ju vara en glasskulptur av edvin öhrström KAN altså
                    Den tanken slog mig också, Harley, men den bör i så fall vara från hans tid på Lindshammar, och det mesta jag sett från den tiden har varit lite "klumpigare" än denna. Men uteslutet är det inte, kanske Bay eller någon annan sitter inne med gåtans lösning?

Comment

Varken Höglund eller Öhrström har gjort denna det kan jag sätta mitt högra ben på. BIfogar en bild på en skulptur som jag har hemma gjord av Öhrström för lindshammar.
                      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av daniel s Visa inlägg
                        Varken Höglund eller Öhrström har gjort denna det kan jag sätta mitt högra ben på. BIfogar en bild på en skulptur som jag har hemma gjord av Öhrström för lindshammar.
                        Ja alltså, de är verkligen inte det minsta lika. Din skulptur är ju helt underbar=)! Men vad tror du om den här Christer Sjögren då? Kan det vara hans verk?

Comment

Working...
                        X