Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pampig finne

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pampig finne

48 cm hög är denna pjäs. Har sett den tidigare och vill ha det till att det är en Tamara Aladin. Stämmer det och har den något namn?
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Det ska nog vara Oiva Toikka. Sök på honom, minns inte vad den hette just nu, tittar på OS.
    Här är en, finns i olika storlekar.http://www.wanhanpuoti.com/IMAGE0488.JPG Denn är 69 cm hög. Majakka heter den.
    Last edited by Äjth; 2008-08-09, 12:01.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Tack för tipset! Nu har jag googlat fram att det är Oiva Toikkas "Majakka" (Lighthouse) för Nuutajärvi/Notsjö.
      Fanns i mörkt blått oxå vad jag kunde se.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

den var mäktig 48 cm, det här är väl en pompadeur nanny still den är bara 28 cm hög
        Bifogade filer
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jajamensan. En Pompadour av Nanny Still. Det är en ljusstake.

Comment

"Pompadour" och "Majakka" är snarlika. Inte bara i Sverige som formgivarna inspirerades av varandra.
            Konfucius

Comment

Working...
            X