Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Monica Backström ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Monica Backström ?

Denna lite speciella kanna fick följa med hem från en auktion för ett tag sedan. Enligt auktionsutroparen skulle den vara av Monica Backström. Finns det någon här som kan bekräfta eller dementera detta? Hittar ingen signering eller märkning överhuvudtaget.

(Ursäkta den dåliga bilden. Solen börjar svika på västkusten. Nog dags att skaffa en artificiell dito)

Click image for larger version

Name:	MB_Kanna.jpg
Views:	1
Size:	98,0 KB
ID:	594948

Jag tror det stämmer. Har sett såna här förr attribuerade till henne, och jag minns att jag reagerade för att jag tyckte den var så lik Lindstrands Mingus-kanna...

Comment

Jag tror till 99% på Backström.
      Gud gjorde några perfekta huvuden,
      resten satte han hår på.

Comment

Efter lite googlande kan jag bara hålla med dig. Mycket lik förutom att denna inte har något "påfyllningshål" och lutar lite mer.

Comment

Jag tror att denna är den riktiga, jag ska kolla i boken senare, det finns en snarlik kanna som såldes på 90-talet, i CIA MAXI butiker.
          I’m a real mean bitch!

Comment

Jag tackar på förhand Maria. Får man fråga vilken bok du tänker titta i?

Comment

The Kosta Boda Book of Glass, this collection is current as of June 1, 1986.

Hollywood i vitt, Monica Backström.
              Bifogade filer
              I’m a real mean bitch!

Comment

Ett jättestort tack Maria. Pipen på min kanna är ju kortare, kan ju hoppas på att det är en något annorlunda variant och att den inte är kapad.
                Återigen ett stort tack, jag är djupt imponerad över alla duktiga glas, keramik och porslinskunniga människor på detta forumet.

Comment

Working...
                X