jag köpte den här mastodont fågeln var lite inne på att den kunde vara finsk tills jag fick hem den, fågeln är 23 cm hög och 28 cm lång och 14 cm bred vikten är 2.2 kg den är ihålig man kan få in fingrarna i vingarna och näbben och ögonen så den måste vara blåst av en stor glasklump i ett stycke. Min fundering är kan den vara något av erik höglund eller bertil vallien någon som sett någon likadan eller har någon gissning jag själv har inte en susning
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
höglund, vallien ?????
Collapse
X
-
det är varmt puh. var tvungen att tänka lite hur menar han nu då, men nu ser jag och visst gör det de, men det skall nog vara en fågel eller nåtUrsprungligen postat av Hirvi Visa inläggMärklig figur Harley!
Roterar du första bilden motsols, liknar det ett kohuvud,
med tungan ute
Hirvi
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
nej men dom har båda gjort pjäser med otroligt konstiga motiv vallien speciellt har väl gjort väldigt fula klumpiga pjäserUrsprungligen postat av Ballonggreven Visa inläggFör mig liknar det varken Vallien eller Höglund. Inte heller något skandinaviskt, möjligtvis från någon liten studiohytta.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Vi behöver väl inte skylla allt klumpigt och fult på Bertil för det...Ursprungligen postat av harley Visa inläggnej men dom har båda gjort pjäser med otroligt konstiga motiv vallien speciellt har väl gjort väldigt fula klumpiga pjäser
"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
-
Last edited by harley; 2008-08-01, 17:50.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
här är en EH fågel.
Jag tror inte att den ovan är gjord av varken EH eller BV.
Det finns fler företag som gjort djur av denna eller liknande typ, tex Skruf, men jag tror inte att det är dem heller. Utöver detta så kan väl i stort sett vilken liten hytta som helst göra ett dylika objekt. Påklippt enkel dekor.
Comment
Comment