Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

höglund, vallien ?????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• höglund, vallien ?????

jag köpte den här mastodont fågeln var lite inne på att den kunde vara finsk tills jag fick hem den, fågeln är 23 cm hög och 28 cm lång och 14 cm bred vikten är 2.2 kg den är ihålig man kan få in fingrarna i vingarna och näbben och ögonen så den måste vara blåst av en stor glasklump i ett stycke. Min fundering är kan den vara något av erik höglund eller bertil vallien någon som sett någon likadan eller har någon gissning jag själv har inte en susning
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Märklig figur Harley!
    Roterar du första bilden motsols, liknar det ett kohuvud,
    med tungan ute
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
      Märklig figur Harley!
      Roterar du första bilden motsols, liknar det ett kohuvud,
      med tungan ute
      Hirvi
      det är varmt puh. var tvungen att tänka lite hur menar han nu då, men nu ser jag och visst gör det de, men det skall nog vara en fågel eller nåt
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

För mig liknar det varken Vallien eller Höglund. Inte heller något skandinaviskt, möjligtvis från någon liten studiohytta.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
          För mig liknar det varken Vallien eller Höglund. Inte heller något skandinaviskt, möjligtvis från någon liten studiohytta.
          nej men dom har båda gjort pjäser med otroligt konstiga motiv vallien speciellt har väl gjort väldigt fula klumpiga pjäser

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
            nej men dom har båda gjort pjäser med otroligt konstiga motiv vallien speciellt har väl gjort väldigt fula klumpiga pjäser
            Vi behöver väl inte skylla allt klumpigt och fult på Bertil för det...
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

Comment

nej det är lite orättvist men jag undrar denna mastodontpjäs det är svårt att föreställa sig hur stor den egentligen är på foto...men haldskålen är stor men brevid fågeln ser den liten ut
              Bifogade filer
              Last edited by harley; 2008-08-01, 17:50.

Comment

ingen som vet något om pippin kan den vara finsk av oiva toikka tro

Comment

daniel.s kan du säga något om pippin

Comment

här är en EH fågel.

Jag tror inte att den ovan är gjord av varken EH eller BV.

Det finns fler företag som gjort djur av denna eller liknande typ, tex Skruf, men jag tror inte att det är dem heller. Utöver detta så kan väl i stort sett vilken liten hytta som helst göra ett dylika objekt. Påklippt enkel dekor.
                    Bifogade filer

Comment

nej daniel det är inte påklippt den är blåst i ett stycke man kan stoppa in fingrarna i vingarna och även näbben och ögonen

Comment

Working...
                      X