Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vicke Lindstrand?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vicke Lindstrand?

Har på två olika ställen på nätet; minns inte vilka, sett samma vas och där det stått att det är Vicke Lindstrand. Vasen är tyvärr ej signerad.

Hittade idag i en gammal Antik & Auktion (april 2007) nästan samma vas fas i rött och vitt fast med bredare linjer. Där står att det är en Paul Kedelv, modell "Coquille".

Någon som kan bringa lite reda i mitt huvud...?
    Bifogade filer

hej helenak coquille är det inte vad jag vet är alla signerade och jag vet att modellen tillskrivits vicke lindstrand men oxå tillverkats på SEA
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jag håller med harley, denna är troligen tillverkad på SEA (eller dess föregångare DEK).

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
        hej helenak coquille är det inte vad jag vet är alla signerade och jag vet att modellen tillskrivits vicke lindstrand men oxå tillverkats på SEA
        Coquille är inte alltid signerade. Jag har en osignerad skål så den är troligtvis andrasortering även om jag inte hittat några fel på den.

Här är några tidigare diskussioner om dessa randiga vaser

Last edited by Samlartrollet; 2008-07-10, 08:25.
        Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Tack för alla svar! Inte för att jag blev så mycket klokare....
          Ska leta vidare via länkarna som Samlartrollet skickade.

Comment

det enda jag kan bidraga med om vasen är att jag tror modellen heter eller kallas för goose neck vas det är en populär modell även om det är en SEA så får man några kronor för dom
            Last edited by harley; 2008-07-11, 18:26.
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Working...
            X