Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blått glas varifrån?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Blått glas varifrån?

Hej
    De här två borde väl vara en baggis för er som kan glas. Inte speciellt ovanliga men snygga tycker jag. Var kommer de ifrån?
    Tacksam för hjälp.
    Bifogade filer
    www.starkeld.com

Den vänstra vasen designad av Jiri Respasek för Podebrady, en gren av Bohemia Glas. -70-talet. källa: 20th century factory glass av lesley jackson.
    Den högra är ett stort frågetecken för mig personligen.
    Har aldrig sett den i blått, men väl i klarglas, brunt och honungsgult. Den måste vara svensk. Ser ofta dessa vaser och de är snygga att presentera i en grupp med flera. Har sett dem i två storlekar, men har inte måtten i huvudet.
    Last edited by Äjth; 2008-06-15, 17:43.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Är inte den högra en SEA?
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Jag har en ljusstake i klarglas med samma mönster som den vänstra. Brukar vända på den och använda som ljuslykta...
        Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

Comment

Hmm.......slocknar inte ljuset om du vänder på vasen?

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
            Hmm.......slocknar inte ljuset om du vänder på vasen?
            Kära Kecke, hur mår du idag egentligen? *orolig blick* För det har väl inte snurrat till för gott nu ??? Jag har ingen vas, jag har en ljusstake. Och innan du kommer på den idén också. Nej, jag vänder inte på ljusstaken om jag har ett ljus i - särskilt inte om ljuset är tänt!

Comment

Ursprungligen postat av Bizan Visa inlägg
              Kära Kecke, hur mår du idag egentligen? *orolig blick* För det har väl inte snurrat till för gott nu ??? Jag har ingen vas, jag har en ljusstake. Och innan du kommer på den idén också. Nej, jag vänder inte på ljusstaken om jag har ett ljus i - särskilt inte om ljuset är tänt!

Jag tror att jag skall försöka läääääsa lite bättre i fortsättningen.

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg

Jag tror att jag skall försöka läääääsa lite bättre i fortsättningen.
                Vilken bra idé! x10

Comment

Working...
                X