Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stor skål i grönt glas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• stor skål i grönt glas

hej jag kom över den här skålen i går den är läcker tycker jag omviken uppe i kanten kulslipad i botten och fint slitage ut i kanten som vilar mot bordet den är i tjockt grönt glas utan bubblor måtten är 20.5 cm i diameter och 10 cm hög den väger 1.6 kg är det någon som har något förslag eller gissning vem som är upphovs man/kvinna till den och vilket glasbruk/studiohytta
    Bifogade filer
    Last edited by harley; 2008-06-06, 12:16.
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

kollade i en del böcker och erik höglund designade liknande i grönt sodaglas på 50 talet kan det vara en erik höglund skål ??
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

lyfter frågan igen kan det vara boda höglund 50 tal .... daniel.s vad tror du du är ju höglundfantast du oxå

Comment

Den här känner jag igen! Det är INTE Höglund.
        Sitter just nu förtvivlat och petar med en tops i hjärnvindlingarna för att komma på vilket glasbruk/formgivare det är.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

gör inte som en tjej jag var ihop med hon petade med tops och lyckades få själva bomullen att fastna inne i örat då fick jag rycka ut och bli öron kirurg

Comment

Skulle gissa på Björkshult.

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
              Skulle gissa på Björkshult.
              Nu pirrade det till i en synaps. Björkshult kan stämma.
              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
              Konfucius

Comment

Vad är det han heter, Wagner, Hans Christian eller något liknande är väl en möjlig kandidat?!?

Comment

Jag har haft och lyckats krossa en sådan.
                  Minnet kan svika men har för mig att det var en Ekenäsetikett på.
                  Gud gjorde några perfekta huvuden,
                  resten satte han hår på.

Comment

Visst heter han Hans Christian Wagner, den du tänker på E.B.
                    Annan formgivare på Björkshult var Carl Erik Borgström.
                    Om skålen skulle vara från Ekenäs så gissar jag på John Orvar Lake.
                    Gud gjorde några perfekta huvuden,
                    resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                      Jag har haft och lyckats krossa en sådan.
                      Minnet kan svika men har för mig att det var en Ekenäsetikett på.
                      framförallt tack för alla förslag men jag läste sladdens och måste berätta jag var på marknad igår och krängde grejor och lyckades köpa en hänkelvas/kanna gunnel nyman gn modellen med bubblor i glaset för 20kr och skulle visa den för en jag kände och välte den och den gick i två bitar lätt fånget lätt förgånget tänker jag i dag men så tänkte jag inte igår....fn

Comment

men jag köpte en fullsignerad palmqvistare för en mkt liten summa + 4 original look/gonk troll från 60/70 tal palmqvistarn är fin
                        Bifogade filer
                        Last edited by harley; 2008-06-08, 16:29.

Comment

4 original look/gonk troll från 60/70 tal
                          Vad är det för något?

Och ja, palmkvistarn är fin
                          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Working...
                          X