hej jag kom över den här skålen i går den är läcker tycker jag omviken uppe i kanten kulslipad i botten och fint slitage ut i kanten som vilar mot bordet den är i tjockt grönt glas utan bubblor måtten är 20.5 cm i diameter och 10 cm hög den väger 1.6 kg är det någon som har något förslag eller gissning vem som är upphovs man/kvinna till den och vilket glasbruk/studiohytta
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
stor skål i grönt glas
Collapse
X
-
gör inte som en tjej jag var ihop med hon petade med tops och lyckades få själva bomullen att fastna inne i örat då fick jag rycka ut och bli öron kirurgbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Nu pirrade det till i en synaps. Björkshult kan stämma.Ursprungligen postat av E.B. Visa inläggSkulle gissa på Björkshult."Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
-
Visst heter han Hans Christian Wagner, den du tänker på E.B.
Annan formgivare på Björkshult var Carl Erik Borgström.
Om skålen skulle vara från Ekenäs så gissar jag på John Orvar Lake.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
framförallt tack för alla förslag men jag läste sladdens och måste berätta jag var på marknad igår och krängde grejor och lyckades köpa en hänkelvas/kanna gunnel nyman gn modellen med bubblor i glaset för 20kr och skulle visa den för en jag kände och välte den och den gick i två bitar lätt fånget lätt förgånget tänker jag i dag men så tänkte jag inte igår....fnUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggJag har haft och lyckats krossa en sådan.
Minnet kan svika men har för mig att det var en Ekenäsetikett på.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Comment