Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höglund vas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Höglund vas?

Visst är det här en Höglund vas eller?
    Bifogade filer
    I’m a real mean bitch!

hej maria det ser ut att vara en höglund det är mycket bubblor i glaset men även edvin öhrström gjorde glas med bubblor i jag tror till och med att han var före höglund med det. kan du ta en bild på botten på vasen
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

hej maria ställde ner bilen och tog min trotjänare H.DAVIDSON och tog en tur och kom över två höglund pjäser liknande den du har signerade så man kan nog säga till 100 att din är en höglund
      Bifogade filer
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hej harley!

Vilka fina fota du har tagit på dina Höglundglas, den gröna vasen på den övre bilden tror jag är ganska så ovanlig. Jag har titta på bilder av Höglundglas idag och är till 99% övertygad om att min vas är av Erik Höglund.
        I’m a real mean bitch!

Comment

hej maria du kan vara 100 jag köpte en flaska med sigill i samma gröna i dag på tradera den var osignerad

Comment

Höglund som passagerare

Vågar du ut och köra Harley med Höglund i packväskorna?
            Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
            hej maria ställde ner bilen och tog min trotjänare H.DAVIDSON och tog en tur och kom över två höglund pjäser liknande den du har signerade så man kan nog säga till 100 att din är en höglund

Comment

hej sussiflätan jag hadde inte packväskorna på, jag kom över höglundarna av en slump hadde dom innanför jackan var lite nervös innan jag var hemma : nu fattade jag jag är lite trög ibland hjärncellen du vet
              Last edited by harley; 2008-06-02, 10:13.

Comment

ingen av de gröna vaserna är karaktäristiska Höglund i form. Skulle gärna se bättre bilder, speciellt på den första gröna.

Grön nummer två har korrekt handstil, skall kolla artikelnumret i dokumentationen ikvöll.

Comment

hej daniel.s det finns inget som är karaktäristikt när det gäller höglund ju mer du studerar höglund ju mer förstår du det han tillverkade så mycket som du skulle säga direkt det är inte en höglund men är det i allafall
                  Last edited by harley; 2008-06-03, 15:59.

Comment

Ursprungligen postat av daniel s Visa inlägg
                    ingen av de gröna vaserna är karaktäristiska Höglund i form. Skulle gärna se bättre bilder, speciellt på den första gröna.
                    Här finns bättre bilder http://blider.homestead.com/about.html
                    I’m a real mean bitch!

Comment

fin bild av höglundarn maria

Comment

bilderna på länken var mycket bättre, det är exakt samma utförande man finner på det gråblå glaset från 50-talet.

Harley, jag har samlat Höglund under en längre tid, har 400 olika bitar. I alla material han har arbetat med, se snart utkommande bok. Under Boda tiden så återfinner man en röd tråd i det mesta. Efter detta experimenterade han en del på diverse bruk, men tex nyttjandet av sigill återfinns på de flesta andra bruk han jobbade på.

Comment

Ursprungligen postat av daniel s Visa inlägg
                          Harley, jag har samlat Höglund under en längre tid, har 400 olika bitar. I alla material han har arbetat med, se snart utkommande bok.

Appropå Höglund så har jag lagt in en brevpress -KLICKA HÄR.

Enligt uppgift så är det Höglund. Tycker mig sällan höra talas om
                          Höglund och brevpressar så kan du bekräfta att detta verkligen är Höglund.
                          Tack på förhand!

Jag önskar dig lycka till med din bok!

.
                          Last edited by alegni; 2008-06-04, 14:01.

Comment

så vitt jag vet är det Höglund som gjort brevpressen, runt 91-92. Se bifogad bild på liknande objekt från Strömb...hyt.....
                            Bifogade filer
                            Last edited by daniel s; 2008-06-06, 12:26.

Comment

Är det verkligen nödvändigt att förstöra bilden med copyrighttexten tvärs över?
                              En liten rad i ett hörn hade väl funkat lika bra, juridiskt?
                              Gud gjorde några perfekta huvuden,
                              resten satte han hår på.

Comment

Working...
                              X