Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

franck,höglund eller vallien [ID: Bo Borgström, Åseda]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• franck,höglund eller vallien [ID: Bo Borgström, Åseda]

är det någon som vet? blir inte klok på den här skålen jag har kollat och frågat men ingen kan säga vem som gjort den
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Bo Borgström, Åseda. Sent 60-tal skulle jag tro. Har några gamla Form-annonser liggande om denna serie, ska se om jag lyckas scanna ikväll...

Comment

Jag vill minnas att en pjäs i samma serie diskuterats tidigare (men jag hitter det inte) och då sas den var från Hyllinge Glasbruk (Orup?).
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Hrm... Varför ska det alltid komma nån och göra så att jag börjar tvivla på mitt minne...

I vilket fall, ska kolla hemma ikväll, men jag tror denna tillhör samma serie som pjäsen på länken nedan:

Comment

hej cjf visst är den lik borgströms skål på den sidan du skrev men den är inte riktigt lika tjockväggig men den var väldigt lik
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hittade den! Åseda Glasbruk skickade med en liten bilaga (med Borgströms nya serie) i Form nr. 1 1965. Modellen heter B 9/202, och i broschyren finns ett femtontal modeller upptagna.

Tyvärr är jag mellan datorer, så scannern är inte installerad, men påminn mig om bild inte kommit inom nån vecka eller så...

Comment

tack cjf

Comment

Nu kommer jag också ihåg rätt.
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

Comment

Hej Harley.

Visst är det här en Borgström skapelse. Jag skickar med en , inte alltför skarp, bild från 1967 där Du kan se en hel del ur serien den hör till. Dessutom har jag lyckats få tag i en lampa i samma serie. Designen är så tidig att den äldre etiketten, grå med vit text, finns kvar. Sedan kom ju en modernare variant. Vilket år den kom vet jag inte, men det ligger i arbetsuppgift att leta reda på.
                  Bifogade filer

Comment

Hej bäste moderator.
                    Kan jag möjligen också få ta del av den broschyren? (Eller var kan man hitta det nummer Du hänvisar till?) Det vore väldigt vänligt iså fall. Om jag sedan kan bidra med något så gör jag naturligtvis det.

Comment

tack mammacala hoppas samlandet går bra.

Comment

Sent ska syndaren vakna...

Efter försynt men välbehövlig påminnelse kommer här en scanning av den lilla broschyren som följde med Form nr 1 1965. Håll till godo!
                        Bifogade filer

Comment

tackar cjf där är precis en sån som jag har med

Comment

franck,höglund eller vallien

Hej Harley.
                            Har precis kollat in bilden från moderatorn och vill gärna visa upp den lilla samling jag lyckats åstadkomma av just den här serien.

Även jag har tydligen drabbats av "glassjuka" och som det ser ut idag finns det, ialla fall för mig, inget botemedel ännu.....

Det mysiga är att den här serien finns i flera olika färgställningar, åtminstone delar av den, och jag har som Du ser av bilden både svartvit och blåtoning på objekten. Har också lyckats få både gula och gröna versioner av några.

Hoppas att bilden kan bli till någon liten glädje.
                            Bifogade filer

Comment

Hej.

Alltid glömmer jag något. Du skall ju naturligtvis få se en bild på lampan också.
                              Ha det så bra
                              mammacala
                              Bifogade filer

Comment

Working...
                              X