är det någon som vet? blir inte klok på den här skålen jag har kollat och frågat men ingen kan säga vem som gjort den
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
franck,höglund eller vallien [ID: Bo Borgström, Åseda]
Collapse
X
-
Hrm... Varför ska det alltid komma nån och göra så att jag börjar tvivla på mitt minne...
I vilket fall, ska kolla hemma ikväll, men jag tror denna tillhör samma serie som pjäsen på länken nedan:
Comment
-
Hittade den! Åseda Glasbruk skickade med en liten bilaga (med Borgströms nya serie) i Form nr. 1 1965. Modellen heter B 9/202, och i broschyren finns ett femtontal modeller upptagna.
Tyvärr är jag mellan datorer, så scannern är inte installerad, men påminn mig om bild inte kommit inom nån vecka eller så...
Comment
-
Hej Harley.
Visst är det här en Borgström skapelse. Jag skickar med en , inte alltför skarp, bild från 1967 där Du kan se en hel del ur serien den hör till. Dessutom har jag lyckats få tag i en lampa i samma serie. Designen är så tidig att den äldre etiketten, grå med vit text, finns kvar. Sedan kom ju en modernare variant. Vilket år den kom vet jag inte, men det ligger i arbetsuppgift att leta reda på.
Comment
-
franck,höglund eller vallien
Hej Harley.
Har precis kollat in bilden från moderatorn och vill gärna visa upp den lilla samling jag lyckats åstadkomma av just den här serien.
Även jag har tydligen drabbats av "glassjuka" och som det ser ut idag finns det, ialla fall för mig, inget botemedel ännu.....
Det mysiga är att den här serien finns i flera olika färgställningar, åtminstone delar av den, och jag har som Du ser av bilden både svartvit och blåtoning på objekten. Har också lyckats få både gula och gröna versioner av några.
Hoppas att bilden kan bli till någon liten glädje.
Comment

Comment