Den stora där bakom var härlig. Det är sådana som Hirvi gillar
DG
Den med kräftor på längst fram är senaste inköp, inte så gammal men med kräftor.
Proppen hör inte dit.
Framför den stora nästan bara sigillflaskor (punsch) som jag köpt av en samlarvän.
Här kommer bild på den bruna och den sex.......kantiga
Den bruna har etikett Strömbergshytta och den SEXkantiga Cologne
Strömbergshyttan har inte rätt propp, såg inte det när jag bjöd på den:
Strömbergshyttan är en tungviktare men inte signerad så jag vet inte vem som ligger bakom den, etiketten är bara halv.
Ättiksflaskorna var väl SEX........kantiga trots sin doft
Jag gillar dom, men bilden blev lite snurrig. Syltkrukorna fr. slutet av 1800, gjordes väl både här o där, men i Lersjös bok namner han Eda 1890-talet. De högre burkarna vet jag inget om. Vi hade en tråd för ett par år sedan angående dem men hittar den inte. Ses på min bild i tre olika färgtoner, det är vad jag gillar med rakt, enkelt bruksglas i klart snurrat!! Spillkumen ligger väl ungefär samma ,kanske - några årtioenden. Även den hade vi en tråd på gång om. Ska se om jag hittar den. Två stycken filskålar, ja tiden är densamma för dessa ting anser jag. Råknäckar, utom de tre cylindriska. Får söka här på PES i gamla trådar.
Nisse hur var det med den hukande gumman. Ser gärna en närbild på henne. keramik eller trä?
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment