I helgen kom de här med hem och nu funderar jag på om det är burkarna med 25 tryckt på bröstet som är äldre än de som har siffrorna i botten? Och den lilla flaskan som ser ut som en tårflaska, ingick den i apotekets sortiment också? "Tårflaskan" är puntlad. I köpet ingick tratten och jag har faktiskt inte sett en sådan liten förut, bara på ett engelskt program som använde den till att tappa vin i karaffer.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Apoteksattiraljer
Collapse
X
-
Olika trattar!
Jag har en från Fåglavik, tror det var den minsta vi gjorde 3cm i diam,
sedan var det olika upp till ca 35cm.
Jag tror dessa flaskor med siffror på sidan är äldre, dom har längre halsar
oxså, det är vad jag tror, någon annan kanske vet mera om ålder!
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
-
Är tårflaskan gammal? Tror själv på sekelskiftet men vet någon annan något om den så blir jag tacksam.
Att burkarna var från 1800talet hoppades jag, har bara haft en förut men den stog det ort på bröstet och den gav jag bort till en samlare och god vän. Har haft ögonen öppna efter fler men inte funnit några av den här sorten.Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
13 hög och 8 i trattöppningen. Pulvertratt? Medicinskt ändamål alltså(får kokain i huvudet
)
Skulle vara roligt att hitta en med 3 cm diameter eller har du någon att visa Hirvi? Hittar man en skulle man tro att det är till dockskåp.Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Har letat fram en sådan tre-centimetare från fåglavik. Är det apotekstillbehör eller vad användes en sådan liten tratt till? Är de munblåsta? (den är lite randig och prickig).Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggOlika trattar!
Jag har en från Fåglavik, tror det var den minsta vi gjorde 3cm i diam,
sedan var det olika upp till ca 35cm.
Jag tror dessa flaskor med siffror på sidan är äldre, dom har längre halsar
oxså, det är vad jag tror, någon annan kanske vet mera om ålder!
HirviLast edited by Kökslampan; 2009-06-27, 14:48.
Comment
Men jag saknar så mycket annat också.
Comment