De där har Du inte vägat visa upp förut.
Stomatolflaskan är härmed konfiskerad. Den kan vara gjord i Orrefors och då skall den tillbaka dit eller åtminstone till någon som har anknytning dit
Eller vad säger Du Sladden
DG
De där har Du inte vägat visa upp förut.
Stomatolflaskan är härmed konfiskerad. Den kan vara gjord i Orrefors och då skall den tillbaka dit eller åtminstone till någon som har anknytning dit
Eller vad säger Du Sladden
DG
Stomatolflaskan förvaras inom lås och bom.
(Jag har ju sett prislappen på en sådan).
Det gäller att yyyyla högt om låset skall kunna öppnas.
Hmmm. I mitt förälrarhem fanns det en massa flaskor och burkar av diverse slag. En kvarleva efter mammas farbror som var stadsveterinär i la stada på sin tid, och han själv gick ur tiden -63. Det fanns lådvis i källaren som luktade eter, och divere andra skumma lukter. Allt detta skeppades på dumpen eller vart man nu lämnade det i början på 70-talet när vi sålde den stora veterinärsvillan. I samband med flytten lämnades en mängd fina möbler och antikviteter till auktionskammaren för mamma ville inte ha dessa dammsamlarprylar, och möblerna var alldeles för stora och klumpiga för en vanlig villa på 4 rum och kök som vi flyttade till.
Hade man fått botanisera bland dessa flaskor, och prydnadssaker hade det nog funnits en del godbitar
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment