Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min fångst..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Min fångst..

är en 12 liters grön "vinare" med siffran 10 i en nedsänkt medaljong. 10 liter tänkte jag men det stämde inte. Stor, vid sårigt puntelmärke i botten, blåst i tredelad form. Pålagd regalin. Köpte grisen i säcken, d.v.s den såg ut såhär! vet ngn vad jag talar om?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    är en 12 liters grön "vinare" med siffran 10 i en nedsänkt medaljong. 10 liter tänkte jag men det stämde inte. Stor, vid sårigt puntelmärke i botten, blåst i tredelad form. Pålagd regalin. Köpte grisen i säcken, d.v.s den såg ut såhär! vet ngn vad jag talar om?
    Det var mycke arbete utvändigt på denna fining!
    Har du klätt av den, eller går det se genom springorna?
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Jag har klätt av den, fint korgarbete men nästan i upplösningstillstånd så den fick ge vika. Innehöll två döda råttor! (som vanligt)

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Jag har klätt av den, fint korgarbete men nästan i upplösningstillstånd så den fick ge vika. Innehöll två döda råttor! (som vanligt)
        Ha ha Äjth!
        Jag hade gjort detsamma, alldeles för nyfiken på innehållet!
        någon annan kanske vet något om den!
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Man vill ju alltid ha hittat ngt särskilt roligt, men när man köper ngt i säcken! ja då är det en bra känsla på ett annat sätt.
          Last edited by Äjth; 2007-08-26, 15:36.

Comment

Och här kommer innehållet. Mina bilder är inte särskilt intravenösa idag. För mkt sol och för litet tålamod.
            Bifogade filer

Comment

Kanske ska nämna att det är rester av glas i botten och inte ngt annat. Ngn som känner igen den?

Comment

Visst är det väl ett sandpuntelmärke i botten?

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                  Visst är det väl ett sandpuntelmärke i botten?
                  Kan vara en för varm sandpuntel ditsatt,
                  då hänger den i så att det blir glasrester där, blir mera lik en vanlig brytpuntel då!
                  Hirvi

Comment

Tack för det svaret Hirvi. Undrade just hur det hängde ihop.

Comment

Får man göra så här? Jag menar klä av den. Fördärvar man inte helheten då, även om korgarbetet är dåligt? Är glaset så pass mycket mer intressant?
                      Möbler t ex är ju absolut förbjudet att göra något med.
                      ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

För mig är glaset det intressanta och man får ju göra som man vill med det man köper.

Comment

Man kan ju liksom undra varför en flaska som är ämnad att hamna i korg har innehållsbeteckning på sig? Var det kanske bara en del flaskor som hamnade där medan andra gick "nakna" ?

Comment

Kan det inte vara så att någon roat sig att ta en flaska och göra flätningen för skojs skull, precis som folk gör makramé, virkar och flätar pärlor på gamla flaskor?
                            Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Vad är det för sigill?
                              Visst måste man göra så här för att se flaskan. Korgarbetet var nog för att flaskornas inte skulle skadas vid transport. Man sparar väl inte rören som viss wiskey köps i (Min son lär visst göra det enligt sonhustrun)
                              DG

Comment

Working...
                              X