Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten flaska loppisfynd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Liten flaska loppisfynd!

Hittade denna flaska på ett loppis. Ngn som kan tänka sig veta hur gammal den är och vad den anvädes till??

Dykar`n...
    Bifogade filer
    Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Synd att din fråga hamnat här och inte under Flaskor. Lars K kan säkert svara på din fråga. Trevlig flaska, skulle jag gärna ha en själv.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ser gammal ut. kan vara tidigt 1800-tal.
      Instämmer med Äjth. - skulle nog hitta en plats i hyllan......
      Grattis!

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Synd att din fråga hamnat här och inte under Flaskor. Lars K kan säkert svara på din fråga. Trevlig flaska, skulle jag gärna ha en själv.
        Hej på er !! jag vet inte om jag gjort ngn fel men det verkar för mig som om detta inlägg är under kategorin Flaskor!! Eller om jag har fel så tillrättavisa mig!! jag är alldeles ny här och kanske inte har kopplat riktigt än!!

Dykar´n

Comment

Liten flaska loppisfynd!

Hittade denna flaska på ett loppis. Ngn som kan tänka sig veta hur gammal den är och vad den anvädes till??

Dykar`n...
          Bifogade filer

Comment

Sååå!! Nu kanske den hamnade rätt!!!???

Comment

Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inlägg
              Sååå!! Nu kanske den hamnade rätt!!!???
              Jag har hört eller läst ngnstans att innan man skärslipade med stenskivor så slipade man med koppartrissa. Skillnaden blev att skärslipningen med sten blev djupare än den med koppar. Och på denna flaska är slipningen mycket grund!!

Comment

Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inlägg
                Hej på er !! jag vet inte om jag gjort ngn fel men det verkar för mig som om detta inlägg är under kategorin Flaskor!! Eller om jag har fel så tillrättavisa mig!! jag är alldeles ny här och kanske inte har kopplat riktigt än!!

Dykar´n
                Ja! vad jag kan se, så ligger den under flaskor!
                Hirvi
                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

När jag fann ditt inlägg låg det nedanför alla underkategorier till Flaskor. En del ämnen hamnar där, vet inte varför. får fråga Bruce. Varför Bruce?

Comment

Aha, man kan skapa nya trådar både härifrån och uppifrån. När jag nu skulle redigera mitt inlägg låg det här nere, men när jag svarade på det första gången låg det därupp????????

Comment

Glasslipning

Här är lite om glasslipning!
                      Hirvi

Om det går att se?
                      Bifogade filer
                      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                        Här är lite om glasslipning!
                        Hirvi

Om det går att se?
                        Intressant !! Dock tror jag att detta handlar om yngre dateringar!

Skulle tro att min flaska är från första hälften av 1800!

Dykar`n

Comment

QUOTE=Äjth;33941]Aha, man kan skapa nya trådar både härifrån och uppifrån. När jag nu skulle redigera mitt inlägg låg det här nere, men när jag svarade på det första gången låg det därupp????????[/QUOTE]

Hur som helst!! Nu har jag lagt den under övriga flaskor åxå!! tack för att ni håller mig vaken iallafall! Jag är mycket glad över att ha funnit er då man i min fysiska bekantskapskrets inte förstår sig på det magiska med gammalt glas. inte heller TOMMA flaskor

Comment

Sammanfogat två trådar på samma ämne.

/Admin
                            /Admin
                            admin@precisensan.com

Comment

Jag tror att du har besvarat din fråga själv. Så vitt jag kan se så verkar den vara från tidigt 1800-tal.
                              Fast jag undrar om man inte skall kalla den "karaff" i stället.
                              Den var nog tänkt för vin, men kunde nog i brist på annat användas till det också.
                              Snyggt loppisfynd!

Comment

Working...
                              X