Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den våta sommardrömmen..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Normalt brukar jag sitta och svära när det visas stora och många bilder. Orsaken är att jag tuffar runt med ett vanligt modem modell Ä, men den här gången var det värt all väntan, VILKET FYND!!! Några gånger har jag fyllt bilen med flaskor, men de har inte varit i närheten av de du funnit. Man blir knäsvag och darrig, gratulerar så mycket jag kan.
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Attans turgubbe den där E.B
      --eller hur det nu va.

Comment

"Turgubbe" är väl bara förnamnet.

Comment

För att att ner mig lite på jorden så spelade vinde mig ett inte alls roligt spratt. Mina byxor som hängde på tork lyckades knuffa till en Borensbergsknoppis som landade olyckligt på den kanske charmigaste flaskan. Den hade redan en liten spricka så olyckan blev stor.
          Bifogade filer

Comment

Har börjat på att diska flaskorna från vinden och lägger ut dem efterhand. Vissa modeller har jag ingen aning om vad det är så hjälp mig på traven. Vi börjar med denna som kändes som en vinmodell, men avsaknad av "kinnekulle" gör mig tveksam. Kan den vara för öl ändå?
            Bifogade filer

Comment

En till spännande flaska som är hög och ståtlig. Borde vara för öl. Riktigt svart i glaset och riktigt äckligt ful och underbar botten. Hög engelsk modell?
              Bifogade filer

Comment

Och så kanske den mysigaste flaska jag hittat. Visst är det väl en porter trots avsaknad av dubbelkon. Sned och vind och med fem rökpunkter. Tredelad form, sanslösa bubblor och vindlingar i glaset. 1860 och svensk?
                Bifogade filer

Comment

Vad rymmer de två sista du visar?

Misstänker England på den långsmala och kanske även
                  den sista, men det beror på rymden i dem.

Comment

Har nu mätt dem och den översta, långsmala som är mörk i glaset rymmer ca 72 cl medans den nedersta rymmer ca 82 cl, men då har jag mätt tills precis där halsen börjar. Man får kanske ta bort någon cl för att komma helt rätt. Dett tyder väl då alltså att den sista är engelsk, men den näst sista då?

Comment

Den långsmala tror jag också är ifrån England, den har en
                      väldigt typisk botten som jag ofta ser på dem.

Rymden och formen på de båda gör att jag tror på
                      England när det gäller båda två.

Comment

Känslan av att gå där för en intresserad måste vara som att hitta en piratskatt.
                        Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Finns det några tankar om den första flaskan?

Comment

Jag har aldrig sett flaskan med den mynningen eller botten
                            så jag vet inte vad det är.
                            Annars ser ju flaskan ut som en champangeflaska tycker
                            jag, men med fel botten och fel mynning.

Ska se om jag kan hitta något på nätet eller i böckerna.

Comment

Working...
                            X