Den här flaskmodellen var vi flera som funderade över vad den kunde ha varit ämnad för. Men så hittade någon en gammal pris kurant för några år sedan och fallet var löst. Visserligen var flera inne på att det hade varit punch i dom men det var först då som det blev bekräftat. Man ser dom inte så ofta med etiketten bevarad. Den här köpte jag på en känd auktions site för 6:- för ungefär en månad sedan. (fotot var lite dåligt bör tilläggas) Flaskan konar ända från botten upp till regalinen till skillnad från de snarlika vin flaskorna. Botten är också lite avikande med sin breda kant och upphöjning.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Punch flaska
Collapse
X
-
Jag har väl inga mästerliga bilder här jag heller direkt, men jag tror att just denna auktionen så blev intresset inte så stort pga en lite otydlig bild. Jag har igentligen den principen att jag aldrig bjuder på saker som jag inte kan "syna i sömmarna" men den här gången rörde det sig ju inte om några stora summor och jag visste sedan tidigare att säljaren var en mycket seriös person, så jag litade till 100% på att flaskan var i fint skick som det stog i beskrivningen. (och det var den ju)
Igentligen så håller jag på och sanerar lite i min samling och ställer undan eller avyttrar anonyma flaskor som den här igentligen, men eftersom jag gillar punch flaskor så kunde jag inte låta bli att lägga bud på den. Flaskan står nu säkert bland mina andra punchare ! Man kan i efterhand säga att jag motarbetade mig själv i det här fallet..
Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
Comment