Jag hittade en flaska med namnet ESLÖV under och på flaskan är det en symbol som var svår att fotografera. Någon som kan kasta ljus över den här.
mvh Lasse
Här har jag en likadan med texten ESLÖv under. Mycket illa målad men med färg som blir lätt att skrapa av. Proppen är slipad vilket inte insidan av flaskans hals är så den hör inte till. Mycket trevliga små blåsor i glaset. I övrigt är flaskan i fint skick. På bilden ser det ut som om det är kalkbeläggning inuti. Det är det inte, jag är bara en dålig fotograf.
Det verkar inte vara salubrin om man skall gå efter Lasse C.s bild.
Dessutom verkar det väl konstigt om man märker med treklöver ena gången och fyrklöver en annan.
Har tagit en bild av min nu nästan helt rengjorda flaska.
Mycket små fina bubblor och knottror i glaset.
Har även tagit några bilder av märket men det var inte lätt. Man får ha lite fantasi för att se vad det föreställer men i kombination med mitt avritade märke så kanske det går.
Flaskan finns i två storlekar. Jag har den mindre. Tyvärr köpte jag inte den stora när jag hade den möjligheten.
Jag såg på en bild att Håkan Nesser hade en sådan flaska stående som plunta på ett bord.
DG
Flaskan finns i två storlekar. Jag har den mindre. Tyvärr köpte jag inte den stora när jag hade den möjligheten.
Jag såg på en bild att Håkan Nesser hade en sådan flaska stående som plunta på ett bord.
DG
Kanske detta kan bringa lite klarhet i mysteriet med denna flaska:
Är kanske så enkelt att det är en Whiskeyflaska (förklarar varför Nesser hade den på sitt bord)
Hittade denna med korken på hos kommunens återbruksbutik
Räfflorna på regalinen samt diametern på korken tycker jag stämmer överens riktigt bra att krympa folie över och få den att hålla tätt.
Eslöf i botten i relief förstås
Har googlat men kan ej hitta loggan i relief i sammanhanget.
Kanske en begränsad utgåva?
Comment