Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eslövsflaska?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Eslövsflaska?

Jag hittade en flaska med namnet ESLÖV under och på flaskan är det en symbol som var svår att fotografera. Någon som kan kasta ljus över den här.
    mvh Lasse
    Bifogade filer

Här har jag en likadan med texten ESLÖv under. Mycket illa målad men med färg som blir lätt att skrapa av. Proppen är slipad vilket inte insidan av flaskans hals är så den hör inte till. Mycket trevliga små blåsor i glaset. I övrigt är flaskan i fint skick. På bilden ser det ut som om det är kalkbeläggning inuti. Det är det inte, jag är bara en dålig fotograf.
    Bifogade filer

Comment

Fyndhuset?

Comment

Även jag har denna flaska och jag kan inte få till vad märket på flaskan ska föreställa. Kan du det Kecke?
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
          Fyndhuset?
          Inte.

Här kommer en slarvig bild på märket.
          Det som är längst upp och på sidorna skall föreställa treklöver.
          Bifogade filer

Comment

Eslövs salubrin? Jag har för mig att de hade en klöver i varumärket, jag skall se om jag hittar någon flaska härhemma.

Comment

ja det kan nog stämma, en fyrklöver!! för all lycka framledes!!!!!!!!!!!

Comment

Jag är lite tveksam när jag ser den här bilden
                DG
                Bifogade filer

Comment

Kan så vara. men det faller inte på plats! Fyrklöver--varför..hur?

Comment

Det verkar inte vara salubrin om man skall gå efter Lasse C.s bild.
                    Dessutom verkar det väl konstigt om man märker med treklöver ena gången och fyrklöver en annan.
                    Har tagit en bild av min nu nästan helt rengjorda flaska.
                    Mycket små fina bubblor och knottror i glaset.
                    Har även tagit några bilder av märket men det var inte lätt. Man får ha lite fantasi för att se vad det föreställer men i kombination med mitt avritade märke så kanske det går.
                    Bifogade filer

Comment

Såg en på kommunens återvinning idag.
                      Den hade också treklöver i märket.
                      Gud gjorde några perfekta huvuden,
                      resten satte han hår på.

Comment

Varför inte Eslövs mejeri, en gräddflaska framtagen i hastigt mod.
                        Målnigen på flaska nummer två tror jag är sekundär, liksom proppen..

Comment

Ligger inte Felix i Eslöv? Kanske finns det någon historisk koppling till flaskan.

Comment

Flaskan finns i två storlekar. Jag har den mindre. Tyvärr köpte jag inte den stora när jag hade den möjligheten.
                            Jag såg på en bild att Håkan Nesser hade en sådan flaska stående som plunta på ett bord.
                            DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                              Flaskan finns i två storlekar. Jag har den mindre. Tyvärr köpte jag inte den stora när jag hade den möjligheten.
                              Jag såg på en bild att Håkan Nesser hade en sådan flaska stående som plunta på ett bord.
                              DG
                              Kanske detta kan bringa lite klarhet i mysteriet med denna flaska:
                              Är kanske så enkelt att det är en Whiskeyflaska (förklarar varför Nesser hade den på sitt bord)
                              Hittade denna med korken på hos kommunens återbruksbutik
                              Räfflorna på regalinen samt diametern på korken tycker jag stämmer överens riktigt bra att krympa folie över och få den att hålla tätt.
                              Eslöf i botten i relief förstås
                              Har googlat men kan ej hitta loggan i relief i sammanhanget.
                              Kanske en begränsad utgåva?
                              Bifogade filer

Comment

Working...
                              X