Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasksamlande

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Flasksamlande

Läser Edward Fletchers bok "Bottle Collecting" från 1972.
    Läser att barn, fruar och flickvänner är mycket förtjusta i att följa med på flaskjakt. ????????????
    Inga män eller pojkvänner nämns.
    Den käre Edward verkar inte ha tänkt tanken att en kvinna skulle kunna börja samla flaskor.

Fördomar och förutfattade meningar kommer alltid att finnas, man är säkert drabbad själv trots ambitionen att inta vara det.

Vad jag trots allt tyckt mig märka är att det skiljer en del mellan manligt respektive kvinnligt flasksamlande, och det gäller valet av flasktyper. Ingen kan som bekant samla allt och då blir det till att välja.
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Ja, dom flesta av oss har nog lite omedvetna fördomar.
      Skulle vara kul att höra lite om vad ni, som samlar flaskor, helst samlar på?

Comment

Ursprungligen postat av LS Visa inlägg
        Fördomar och förutfattade meningar kommer alltid att finnas, man är säkert drabbad själv trots ambitionen att inta vara det.

Vad jag trots allt tyckt mig märka är att det skiljer en del mellan manligt respektive kvinnligt flasksamlande, och det gäller valet av flasktyper. Ingen kan som bekant samla allt och då blir det till att välja.
        LS. Vad har du märkt att kvinnor respektive män främst samlar på?

Comment

Om jag får vara fördomsfull (och det får jag) så tror jag att kvinnor samlar blå flaskor att ställa i fönstret...

Comment

Men Peter då! nu måste jag ta till tangenterna - nu fick du vara fördomsfull! och jag måste tillstå att jag är kvinna o sannerligen inte har ngon fäbless för blå flaskor i fönster!!! jag föredrar lurigheter som jag får fundera på och helst klarglas, gammalt, välarbetat!!
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Men nog skall det vara blå flaskor!
              Bifogade filer

Comment

Om man skriver "kvinnor" så gör man sig skyldig till en generalisering, och jag tror fortfarande att majoriteten av alla kvinnor som anser sig ha en flasksamling har ett antal blå flaskor stående i fönstret... Jag känner flera!
                Du är väl snarare ett av undantagen, äjth...

Comment

Ursprungligen postat av Hektor Visa inlägg
                  Men nog skall det vara blå flaskor!
                  Gjövik ca 5000 kr

Comment

Working...
                  X