Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färgat flaska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Färgat flaska

Var är den här gjord? Någon som vet? Har köpt den på en loppis i Norrbotten.Inga siffror bara en knopp under.
    Köpte samtidigt en grön flaska i likadan modell men där står det något.
    Mvh
    Bifogade filer

Typisk ättiksflaska, de brukar rymma en eller två liter och ibland står det WINBORG i olika varianter på axlarna eller mer ovanligt på kroppen, i brunt eller grönt glas. De vanligaste är de helt omärkta eftersom etiketten försvunnit efter många år. Men den sista med bottenmärkning är, i mina ögon, intressant och aldrig av mina ögon skådad. Frågan är vad den står för, om det är glasbruksmärkning som går att härleda till något bruk vore det roligt att ta del av den kunskapen.

Jag kom på mig själv, igen, att diagnosen glassjuk inte går över hur som helst.

Men denna sjuka är sannolikt inte ärftligt betingad och det finnes för övrigt MYCKET värre sjukdomar av psykisk karaktär att släpa på, så det är kanske lika bra att acceptera sakernas tillstånd och köra på.
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Så den gröna flaskan är mer intressant? De är köpta på en loppmarknad uppe i Överkalix. Kan det ha funnits något glasbruk i de trakterna månne?
      Har det funnits kork till?
      Kul att äntligen få hjälp på traven att hitta upg om flaskorna.

Comment

Working...
      X