Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Udda medicinare ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Udda medicinare ?

Den känns som en medicin flaska men jag är långt ifrån säker. Den är svart i glaset och är en av de snedaste flaskorna jag har. Höjd ca 13 cm. Märkningen i botten har jag aldrig sett tidigare. Känner någon igen märkningen CR 100 ? Kan den rentutav vara utländsk ? Jag har själv hittat den vid en inventering med två likasinnade och det var bla flaskor från 1800 talets mitt med bland fynden den gången. Min gissning är att den borde vara från 1800 talet.
    Bifogade filer
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Märkningen har jag sätt förut och undrar om jag inte har en som är märkt så, inte en svart men en som är i grönton, återkommer i frågan.
    --eller hur det nu va.

Comment

Ja men Björn eftersom den har mina initsialer och åldern stämmer ju ganska bra Då måste det ju kanske vara min lilla smyghuttare och det måste väl räknas som medicin Eller

Comment

100 var väl att ta i ? Men jag kan hålla med om den medicinska vinklingen
        Den kanske har innehållit 100 procentig Cubansk Rom
        Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Har genom tiderna funnits både möjliga och omöjliga sätt att ange volym längd rymd m.m. Var inne på att kubik hade med saken att skaffa. Efter mycket sökande blev jag inte ett dugg klokare. Passar på att visa en flaska märkt 10000 i botten. Tvådelad. Köpte den mest för att ytan är strukturerad vilket kanske syns på bilden. Ålder? Ingen aning.
          Bifogade filer

Comment

Snygg struktur på flaskan, den har blåsts i en järnform, tydligen var formen helt kall när flaskan gjordes, då blev dom så här snyggt hamriga, efter att ha blåst 10-15st, då blev dom släta, kan vara kul att veta när man tittar på fastblåst glas!!
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Working...
            X