Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

500 miniatyrflaskor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 500 miniatyrflaskor

Jag har ca 500 miniatyrflaskor som jag ärvt av en släkting. Dom är köpta på 50-talet i framförallt Tyskland och Italien, men även i andra länder. Det är blandat sprit, vin och likör.

Jag samlar inte på flaskor och undrar om någon kan tipsa om det går att sälja på något vis?

Tyvärr är det inte lagligt att (öppet) sälja alkoholhaltiga drycker för privatpersoner eller andra än Systembolaget. Det får alltså inte ske på marknadsmässiga grunder och det är därför inte meningsfullt att tala om värde. Ett sätt är att du skänker bort flaskorna eller säljer dem mycket diskret till någon intressent som du själv letar upp och ni gemensamt kommer fram till en lämplig summa.
    Det går för närvarande inte att annonsera eller på annat sätt bjuda ut flaskorna på den öppna marknaden

Comment

Är dom inte tomma
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Men om tomma flaskor har samlarvärde kan man lätt tömma dina flaskor på 60årig innehåll Vin kan ju vara riktig höjdare! Drick upp istället

Comment

Ursprungligen postat av bonnie Visa inlägg
          Men om tomma flaskor har samlarvärde kan man lätt tömma dina flaskor på 60årig innehåll Vin kan ju vara riktig höjdare! Drick upp istället
          Vi ses under bordet bonnie
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

JAg samlar, är intresserad

Hej Christia!
            Jag såg ditt inlägg just nu, kanske jag är sent ute, men jag samlar på miniatyrer och kan vara intresserad av vissa av dina flaskor, speciellt om de är svenska. Men de måste vara fulla. Inga tomflaskor!
            Har du kvar dem?
            Hör gärna av dig.
            Eric, scandiminis

Comment

Working...
            X