En maskin gjord wichy vatten flaska som snart är 70 år gammal är ju inget man direkt höjer ögonbrynen för. Otaliga är de mängder jag ratat,tackat nej till eller rentutav slängt i återvinningen. Att jag skulle gå och köpa mig en sådan har känts som totalt omöjligt ! Men nu har det hänt ! Har jag blivit knäppare än vanligt ? Har jag ätit något olämpligt ? Har jag slagit mig ? Är jag ny opererad ? Nej är faktiskt svaret på dessa frågor ! Jag har kommit över en som är riktigt ovanlig för en gångs skull och då jag endast känner till en samlare tidigare som har en sådan här flaska så kunde jag inte låta bli..
Eskilstuna glasbruk var igång mellan åren 1938-1940 och hann således inte göra så mycket väsen av sig. En kuriositet i mina ögon, trots att den är tråkig i modellen och helt saknar liv och charm i glaset..
Eskilstuna glasbruk var igång mellan åren 1938-1940 och hann således inte göra så mycket väsen av sig. En kuriositet i mina ögon, trots att den är tråkig i modellen och helt saknar liv och charm i glaset..

Comment