Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskflaska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fiskflaska

Har inget att göra med Fåglavik vad jag vet,
    vad kan ni PESare veta om den, jag tackar redan nu.
    Tvådelad form, driven med regalinsax.
    Hirvi
    Bifogade filer
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Hirvis fisk är ikke den eneste fisk i havet. Är fundet i Danmark - det är alt, jag vet.
    Bifogade filer
    Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
    Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

Det börjar likna fiskstim:

Comment

Jag vill också vara med i ert stim.
        Bifogade filer

Comment

Hallå Robus,
          Kul att du är på banan igen. Visst ingår Hirvis flaska i ett stimm som fortsätter att fortplanta sig dag för dag, Jag har mött den där firren både gul, blå och grön. So long...

Comment

Jag tror att det är en parfymflaska från tiden kring sekelskiftet 1900, och som dessutom är ganska ovanlig. Har aldrig sett en sån i någon annan färg. Inte omöjligt att den kan vara blåst här i Sverige, och går att finna i någon gammal priskurant med lite tur. Mvh Björn
            Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Ursprungligen postat av Björn L Visa inlägg
              Jag tror att det är en parfymflaska från tiden kring sekelskiftet 1900, och som dessutom är ganska ovanlig. Har aldrig sett en sån i någon annan färg. Inte omöjligt att den kan vara blåst här i Sverige, och går att finna i någon gammal priskurant med lite tur. Mvh Björn
              Jag tror på ditt spår Björn L, kanske någon kan hitta den,
              regalindrivet ser ganska Svenskt ut.
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Attan vad man tittar dåligt, hittade fiskflaskan kurant 1902,
                som flaskor utan propp
                Hirvi

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                  Hallå Robus,
                  Kul att du är på banan igen. Visst ingår Hirvis flaska i ett stimm som fortsätter att fortplanta sig dag för dag, Jag har mött den där firren både gul, blå och grön. So long...
                  Tack för din omtanke Kim, Fick helt plötsligt en Hjärtinfart (jag som bara är med i PES) och det har varit lite SI o SÅ. Känns bättre nu.

Vad roligt att Hirvi fann flaskan i kuranten.
                  ________________________________________________________________________
                  "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                  så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                  Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                    Hallå Robus,
                    Tack för din omtanke Kim, Fick helt plötsligt en Hjärtinfart (jag som bara är med i PES) och det har varit lite SI o SÅ. Känns bättre nu.

Vad roligt att Hirvi fann flaskan i kuranten.
                    ________________________________________________________________________
                    "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                    så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                    Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                      Attan vad man tittar dåligt, hittade fiskflaskan kurant 1902,
                      som flaskor utan propp
                      Hirvi
                      Vilken kurant?
                      Lasse

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                        Vilken kurant?
                        Lasse
                        Den borde ligga i din låda Lasse
                        Hirvi

Comment

Då vet jag Skall leta fram den, men just nu så är allt i en enda röra Renoverar mitt sov-och arbetsrum
                          Lasse

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                            Då vet jag Skall leta fram den, men just nu så är allt i en enda röra Renoverar mitt sov-och arbetsrum
                            Lasse
                            Du får må så bra i röran Lasse,
                            jag mår dåligt nu för tiden om jag behöver röra till det
                            Hirvi

Comment

Working...
                            X