Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens skörd hos en handlare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dagens skörd hos en handlare

Dessa kammade jag hem idag,bl a Knoppis Gävle 1902, Årnäs 1880-tal 2/3 Liter
    Miniflaskan bär texten i relief:A B Apotekare Alfr Carlssons enkas tallbarrsoljefabrik Jönköping, Den blågröna gissar jag varit för någon typ mineralvatten,härlig med sin lite sneda knopp.De små bruna knubbisarna vore kul att veta vad de innehållit om någon vet.
    Kändes som en bra avslutning på veckan....
    Bifogade filer

Jeg tror de små brune er til kjøt-extrakt!

Comment

Hallå Masen,
      Bli inte sur men tomflaskor är inte min avdelning. Däremot gillar jag stolarna. Kan man få titta närmare på dem?
      Sov gott och...so long.

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Hallå Masen,
        Bli inte sur men tomflaskor är inte min avdelning. Däremot gillar jag stolarna. Kan man få titta närmare på dem?
        Sov gott och...so long.
        Tidigare ägare: varuhuset B&W Köpta i april 1995 till min sambo när hon fyllde 30 (vi gillar de ändå) trots att de är moderna. Jag målade dem för ca 5 år sedan.
        De var lite svåra att rugga upp så det fäste lite si och så när jag mattat ned den halmgula färgen de hade innan.
        De har hållit fantastiskt bra i 15 år med slitage av 3 barn och katt (och vi)
        Detsamma med önskan om goda sömnen, väntar på att stolägarinnan ska komma hem efter en pubkväll strax
        Ha det!

Comment

Ursprungligen postat av juuldk Visa inlägg
          Jeg tror de små brune er til kjøt-extrakt!
          Ok, de är blåsta i tredelad form,den ena har en inneslutning i glaset jag måste fotografera i dagsljus som jag aldrig skådat tidigare, ser ut som en insekt av guld nästan.
          Försöker få till bild imorgon.
          Lite grilloljeflaska över dem men verkar vara från skarven 18-1900 el lite tidigare

Comment

Hallå Masen,
            Tack för ditt snabba svar, hoppas din älskling kommit hem, och jag trodde att det var några ovanliga Bellmansstolar från tiden. Nej, nu måste jag knoppa...so long.

Comment

Hej Surmasen. Bifoger et par fotos!
              Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av juuldk Visa inlägg
                Hej Surmasen. Bifoger et par fotos!
                Kul!
                Tack för de bilderna juuldk.
                Ska försöka fota inneslutningen och lägga ut i kväll.

Comment

Här är inneslutningen som jag babblade om.
                  Tycker det ser ut som en myra eller en annan insekt av guld.
                  Läckert är det i allafall
                  Bifogade filer

Comment

Det er luft - en myre ville være brændt op - glasset er over 1200 g varmt!

Comment

Självklart det är så, tyckte bara att formen på bubblorna påminde om en insekt/myra..(trodde inte den klarat sig) guldglansen på luftbubblorna har jag inte sett i något av mina objekt tidigare.

Comment

Working...
                      X