Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Medicinflaskor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Medicinflaskor

Vad kan man ha haft dessa till, pyttesmå med pip. Det finns inga skarvar men man ser att regalinen med pip är formad för hand. Glaset känns lite plastigt........Vilka glasbruk tillverkade sådana ?
    Jag vet att dom måste vara hyfsat gamla eftersom dom är uppgrävda bland andra föremål som var från tidigt 1900-tal fram till 1920-talet.
    Bifogade filer

Här år några liknande. En del har etiketter från Dr. Willmar Schwabe i Leipzig och har innehållit homeopatmediciner.
    Kan ju vara utländska.
    Bifogade filer
    Last edited by Sladden; 2010-04-28, 06:38.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
      Här år några liknande. En del har etiketter från Dr. Willmar Schwabe i Leipzig och har innehållit homeopatmediciner.
      Kan ju vara utländska.
      Din tredje från vänster är ju exakt som mina, Sladden. Och precis som mina saknar dom också vett och etikett

Comment

Jag för min del tror att innehållet kan ha varit fragment av normalstora bävertestiklar.
        1675 och 1683 utfärdades privilegier om vilka medel som skulle få säljas på apotek, tur kanske...
        Vill man kan man roa sig att läsa den svenska farmakopén den första kom 1686.

Comment

Någon som vet varför Medicinhistoriska museet inte har öppet?

Comment

dom är sjuka
            Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

Comment

Oj, det viste jag inte! Hoppas att det inte något allvarligt och smitsamt då Lars.

Comment

Det är sikkert bare medicinforgiftning! - Ser ut som dom öppnar igjen på tirsdag:

- Även i Uppsala: http://www.medicinhistoriskamuseet.uu.se/

- och Helsingborg: http://www.medhist-hbg.se/
                Last edited by PLYNG; 2010-05-02, 13:58.
                Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
                Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

Det var visst kulturnämnden som fattade beslutet.

Comment

Working...
                  X