Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mystisk vit flaska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mystisk vit flaska

Är det någon som vet vad detta är för flaska i vitt glas? Den är munblåst med puntelmärke i botten. Där finns texten "SEIDEL & CO BRESLAU". Vad jag har hittat på Google är att den tidigare tyska staden Breslau i Polen efter Sovietunionens seger 1945 heter Wroclav. Slutsatsen blir väl då att flaskan är tillverkad senast detta år, men kanske är den äldre än så? Hänkeln ser ut att vara slarvigt påsatt. Kan det ha att göra med massproduktion?

Olle
    Bifogade filer

Tænker at den må være fra 1880 -1900!?

Fin fin flaska - Gratiss

Comment

Vad spännande! Så gammal hade jag inte räknat med. Tusen tack juuldk!

Olle

Comment

Likör verkar ha varit innehållet. Frågan är hur man ska tolka dessa adressuppgifter från Breslau, bildas Seidel & Co 1902?

-Seidel Hermann Ring 27 Likörfabrik 1902
        -Seidel & Co Thiergartenstr. 25 Likörfabrik 1902
        -Seidel & Co GmbH Lutherstr. 21/23 Likörfabrik 1934

This domain name is available, own it today. Affordable payment options. Fast and professional service.
        Last edited by Kaptenen; 2010-04-01, 23:59.

Comment

Seidel & Co, Thiergartenstr. 25, Breslau - Likörfabrik 1902 - det lyder rigtigt

Comment

Hmm...den kan alltså vara tillverkad mellan 1902 och 1945. Då är väl frågan hur långt fram i tiden dessa flaskor tillverkades för hand, men det går nog inte att svara på. Tackar för svar.

Olle

Comment

Nja den är nog inte ifrån 1900-talet...

Jag skulle gissa på en bit ner på 1800-talet, gammalt fäste på hänkeln
              har den ju också.

Comment

Tackar för det svaret A.F!

Olle

Comment

Working...
                X