Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spara eller inte spara.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Spara eller inte spara.

Hej alla!
    Efter att ha hjälpt till med lite städning räddades denna flaskan från att slängas men jag är fortfarande lite osäker på om den får stanna i hyllan. Min flaskkunskap är fortfarande obetydlig så jag vet absolut inget om flaskan. att "linjen" går över regalinen betyder väl att den inte är särskilt gammal iaf? Kanske med lite mer info som ca ålder, innehåll mm så får den stanna i hyllan eller ev läggas på tradera i framtiden om det finns några ören att tjäna.
    Så, finns det något att säja om flaskan eller glasigloo
    Höjd ca 19,5 cm. Ingen märkning någonstans.
    Tack o hej.
    Bifogade filer

Att formsömmen går över mynningen betyder inte alltid att flaskan är av nyare sort, de första maskintillverkade flaskorna är nu gott och väl över 100 år gamla.

Men i detta fallet är bilden av botten mer avslöjande, där syns tydliga sömmar från en ämnesform vilket avslöjar att flaskan är relativt nytillverkad. I mina ögon är detta nån form av prydnadsflaska från Indiska eller liknande. Iglon alltså

Comment

Tack Legion för svaret. Så både lärde jag mej lite och kan göra mej av med den med gott samvete

Comment

Oj, vad kan det ha varit i såna där flaskor, mjöldryg eller hjärtmedicin för gamla farbröder? Men det är klart är det en modernare variant från Indiska är det kanske något annat mer renodlat kemiskt utan särskild giftverkning? Flaskorna kanske säljs tomma ocksååå?

Comment

Working...
        X