Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt flaskfönster år 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Skepp ohoj

Ursprungligen postat av A.F Visa inlägg
    Jodå alla flaskor är tomma.

Jag har en flaska med ett skepp graverat på sig, vet inget om dem, men
    kan tänka mig att sjömän. Ja båtfolk på den tiden ligger nämast till hands
    som tänkbara köpare av dessa gravyer.

Känslan på alla jag sett är att de är ifrån andra halvan av 1800-talet, min
    skulle kunna vara ifrån tiden 1860-1870.
    Jo, den har jag också. Det har blivit rätt många med åren. Ingen vet någonting om pluntorna men min teori är att någon amatörgravör köpt in ett lager pluntor och sedan graverat skepp och sålt vidare. En och samma "konstnär" står bakom nästan alla min skepp. Vad tror du om den teorin? So long

Comment

jag håller med dig kim idag är det lättare att få tag på graverade flaskor/schatullflaskor än ograverade, och i dremmelns tidevarv är det ju inget större problem för en något sånär konstnärsbegåvad att själv ordna graverade pluntor flaskor/schatullflaskor
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
        jag håller med dig kim idag är det lättare att få tag på graverade flaskor/schatullflaskor än ograverade, och i dremmelns tidevarv är det ju inget större problem för en något sånär konstnärsbegåvad att själv ordna graverade pluntor flaskor/schatullflaskor
        dremmelns

Comment

Tack Sladden, det verkar vara ett mångsidigt verktyg. På den första bilden saknade sladden

Comment

Working...
          X