Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loppisfynd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Loppisfynd

Gårdagens loppis.
    För mej är allt fynd.
    Bifogade filer

I bland dom är ju en hel del pussi pussi blåsta, man får gratulera.

Comment

Tackar, tackar

Comment

Ingen dålig loppisrunda.

Comment

Jag är själv ganska nöjd.
          Det är ju så svårt att hitta något här i Stockholmstrakten.
          Dessa hittade jag av en ren tur. Vi var på en liten utflykt för att hitta nya surfställen utanför Södertälje och jag hittar en gammal antik-loppislada + en loppis ganska när varandra. KUL.
          Nu gäller det bara att ta reda på vad jag införskaffat.
          Försöker lägga in bättre bilder på rätt plats.

Comment

Jag vill också gratulera. Du har ju startat en flask och buteljsamling med ett loppisbesök!
            Sedan tycker jag inte du skall leta surfställen, surfar gör man bäst framför sin egen dator
            Gud gjorde några perfekta huvuden,
            resten satte han hår på.

Comment

Hmm.....jag har ju smygstartat redan tidigare.
              Hur som helst så skadar det ju inte med lite frisk luft ibland. Maken windsurfar, jag plockar sten. I övrigt så är det nog så att vi båda ägnar alldelens för mycket tid vid våra datorer (när vi inte tittat på film)(via dator).
              Tiden som blir ÖVER går numera till flasksökning!!!!!!!

Comment

Windsurfing ja. Det ägnar sig min 74-årige styvfar åt. Så maken har kanske några flytande år kvar?
                Min styvfar har, de senaste åren, utvecklat en vördnadsvärd kulmage och att se honom komma i och ur sin våtdräkt är obetalbart!
                resten satte han hår på.

Comment

Jo, jag tro min man har några år till på sjön. Håller nu på med GPS-speed-windsurfing. Tydligen det bästa som finns just nu.
                  En eloge till din styvfar, otroligt strongt, den äldsta häromrking som jag känner har precis fyllt 70 och seglar verkligen bra fortfarande.
                  Själv slutade jag för massor av år sedan, det blev så besvärligt med alla grejor,
                  tungt att bära ner till standen,tungt att rigga och sedan släpa ner sakerna till vattnet. DÄR skulle jag haft en Jeeves av normal modell som hjälpreda.

Comment

Benedictine

Såg att Du hade 3 Benedictineflaskor. Jag tror i alla fall att den vita också är Benedictine. Eller? Men den som står längst till vänster av dom tre verkar var en storlek större än den mittre. Hur stor är den vänstra? Rund som den i mitten eller kvadratisk som den vita?

Comment

Jag tror att Du dammsuger marknaden häromkring Kecke. Men kul att Du hittat så mycket flaskor. Men det var ju sten Du skulle leta efter
                      Vi ses
                      mvh DG

Comment

Sten heter min Windsurfer till styvfar
                        resten satte han hår på.

Comment

Tonsa.
                          De mörkt gröna har båda rund botten med text BENEDICTINE på sidan.
                          Den stora är 17 cm hög. Under står det ett E på ena kanten och på den andra kanten X88.
                          Den mindre mörkgröna är 14,5 cm hög. Under står det D.O.M
                          Den ljusgröna har rektangulär botten. Ingen text någonstans, endast den öppna rundeln på bröstet. I mina ögon ser den ljusgröna äldst ut, men jag vet faktiskt ingenting alls om dessa flaskor.

LasseC.
                          Jag gör vad jag kan, har till och med varit till V-H på både Lions och Kupan.

Sladden.
                          Vilken tur att jag hade nog att bära. En så stor Sten hade nog varit för mycket för rygggen.

Comment

Nu förstår jag varför det inte finns något där att köpa.
                            Men jag hittade ett fat i lördags i alla fall.
                            hälsn LasseC

Comment

Lasse, jag hittade inget alls i V-H.
                              Är det ett fat på fot du hittat?

Comment

Working...
                              X