Den kanske vanligaste typen av äldre flaskor, men den här hade lite extra charm. Stor storlek, ca 25,5 hög, rätt OK gravyr samt ett senare monogram. Kändes helt rätt och det blev ett mycket bra paketpris med den ribbade. En bonus är ju storleken med tanke på vad jag mer hittade.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Norpat i Nora, schatullflaska
Collapse
X
-
Snyggt EB, själv har jag helt ramlat in på Schatull och greppaflaskor känns det som eftersom jag släppte iväg min knoppsamling i helgen till en samlare, jag hade loppis hemma och en samlare köpte rubbet till ett vad jag tycker bra pris för bådaUrsprungligen postat av E.B. Visa inläggDen kanske vanligaste typen av äldre flaskor, men den här hade lite extra charm. Stor storlek, ca 25,5 hög, rätt OK gravyr samt ett senare monogram. Kändes helt rätt och det blev ett mycket bra paketpris med den ribbade. En bonus är ju storleken med tanke på vad jag mer hittade.
--eller hur det nu va.
-
Det var som rackarns, släppte du allt? Vad gäller knoppisar så är det bara ovanliga som gäller nuförtiden. Hade med två lådor flaskor bla ca 10 knoppisar och några Årnäs engelskmodeller till storloppisen, inget intresse alls. Sålde två flaskor på hela dagen och fick släpa hem de andra 40 igen. Det konstiga vara tt knapt någon ens tittade i lådorna?!?!Ursprungligen postat av nisse 8 Visa inläggSnyggt EB, själv har jag helt ramlat in på Schatull och greppaflaskor känns det som eftersom jag släppte iväg min knoppsamling i helgen till en samlare, jag hade loppis hemma och en samlare köpte rubbet till ett vad jag tycker bra pris för båda
Comment
-
Han tog rubbet, maskin som munblåsta och gjorde rent på mina hyllor.Ursprungligen postat av E.B. Visa inläggDet var som rackarns, släppte du allt? Vad gäller knoppisar så är det bara ovanliga som gäller nuförtiden. Hade med två lådor flaskor bla ca 10 knoppisar och några Årnäs engelskmodeller till storloppisen, inget intresse alls. Sålde två flaskor på hela dagen och fick släpa hem de andra 40 igen. Det konstiga vara tt knapt någon ens tittade i lådorna?!?!
Det maskintillverkade skulle han ha i gammla järnbackar han fått tag i, så nu har jag bara Engelskmodeller kvar
, måste tillstå att jag ångrade mig lite efteråt, men nu kan man ägna sig åt dom lila flaskorna och snappsglas
Hade jag vetat att jag skulle bli av med knoppisarna hade Loosflaskorna fått följa med hem, om det nu var Loosflaskor
--eller hur det nu va.
Comment
-
Sälj du engelskmodellerna med, till mig!!!!Ursprungligen postat av nisse 8 Visa inläggHan tog rubbet, maskin som munblåsta och gjorde rent på mina hyllor.
Det maskintillverkade skulle han ha i gammla järnbackar han fått tag i, så nu har jag bara Engelskmodeller kvar
, måste tillstå att jag ångrade mig lite efteråt, men nu kan man ägna sig åt dom lila flaskorna och snappsglas
Hade jag vetat att jag skulle bli av med knoppisarna hade Loosflaskorna fått följa med hem, om det nu var Loosflaskor
Comment
-
Har bara en som det är lite stil på och den är bortlovad till Småland, resten är av nyare modell och inget som du inte redan harUrsprungligen postat av E.B. Visa inläggSälj du engelskmodellerna med, till mig!!!!
--eller hur det nu va.
Comment
-
Förb**##de smålänningar. Tror att jag vet vem ocksåUrsprungligen postat av nisse 8 Visa inläggHar bara en som det är lite stil på och den är bortlovad till Småland, resten är av nyare modell och inget som du inte redan har

Comment
-
To däUrsprungligen postat av E.B. Visa inläggFörb**##de smålänningar. Tror att jag vet vem också

--eller hur det nu va.
Comment
Comment