Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Statens flaska - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Statens flaska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Statens flaska

Varför finns ett årtal (1908) på denna flaska tro? samt i en medaljong på ena sidan initialer FC.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Titta här, Äjth!
    Verkar vara identisk men olika "sigill". Min är maskinblåst även om man inte kan tro det.
    Jag har inte lyckats ta reda på mera än det som står i tråden.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Ja allt stämmer väl överens med min flaska, ca 20 cm hög.jag säger som LS, svårt att tro att den är maskinblåst men man ser det tydligt på formskarvarna. FC som står i medaljongen fick du inget svar på. Undrar oxå och framförallt årtalet!! Dryck att häva i sig var den förstås avsedd för men troligen inte att gömma i fickan eller innanför armévästen
      Vilka bokstäver finns i din medaljong Sladden?

Comment

På min visar sigillet tydligt "PG". Bokstäverna går i varandra och kan kanske misstas för FC. Har du gjort ett misstag?
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

Comment

PG kan nog stämma bra, trycket är så slitet/svagt att det var svårt att utläsa, men det förefaller stämma med det du skriver. Då kan vi bara vänta oss se om vi kan få reda på lite mer om våra små flassingar

Comment

Working...
          X