Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raritet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Raritet!

Åtminstonde för tillfället, vad framtiden har i sitt sköte vet man aldrig. Om man inte är sportjournalist förstås, för de vet alltid i förväg hur det går.

Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas en sådan som den på bilden här nedan, en halvflaska märkt undertill med namnet på glasbruket, SKOGA. Helor finns det ett väldigt litet antal kända, men inte ens en bottendel som är märkt har man hört talas om vad gäller halvorna. Riktigt roligt är det med nyupptäckter, tycker i alla fall jag.
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Jättekul! Var låg Skoga?
    Kom nu inte bara och säg att du hittat den i en sopgrop!
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Nej, så lyckliga omständigheter föreligger ej. Eller rättare skrivet, sådan jädrans bonnatur har jag inte haft. Den tillhör samme man som innehar den väldigt ljusa flaskan som är på tråden bredvid. Men när det gäller unikum är det roligt att bara få se och hålla i flaskan.
      --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Jag har haft turen att få hålla och titta på alla känd ex. av helorna märkta
        Skoga i botten, men aldrig en kvarter.

Kan tänka mig att LS darra till lite på handen när han såg vad det var han
        höll i

Comment

Hur är ovanstående flaska i förhållande till den jag visar nu. Man undrar hur Ni värderar?
          Bifogade filer

Comment

Jagskulle säga gränsen 1700, men det är ju jag!
            Gud gjorde några perfekta huvuden,
            resten satte han hår på.

Comment

Är det min flaska Sladden menar.. jo det är det nog. Men vad jag efterlyste, skulle vara intresserad av att få en inblick i är hur folk bedömmer ovanstående, inte vilken åder utan dess "utstrålning". Om man tycke det är bäst men en ovanlig sign. i bottnen eller en ovanligt stor kinekulle som det är på min flaska.

Comment

Jag tillhör dem som skulle handla såhär vad gäller ovanstående flaskor. Tänk er en antikmässa där Skoga flaskan står med prislappen 1500 kr.

Utan nämnvärda betänkligheter skulle jag köpa den. Därefter skulle jag använda den i för mig fördelaktiga byten, med sådana som gillar flaskor som går att härleda.

Din flaska 766 skulle jag troligtvis inte momentant hosta upp 1500 kr för. Däremot kan jag erkänna att jag gillar det lite äldre glaset mer. För mig är det roligt när man inte riktigt vet var, hur och när. Men det är mitt sätt att samla.

Comment

Tackar för upplysningen.
                  Var min flaska är gjord kan man nog strunta i, däremot har den kinekullen som går upp över halva kroppen och det är ett pluss.

Comment

Working...
                  X