Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hittade en massa flaskor... tror jag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hittade en massa flaskor... tror jag

Här kommer en fråga om dessa flaskor till er som kan, jag fattar ingenting om flaskor förutom att det brukar finnas en massa gott i dem (de jag drickar iaf)
    Renoverar en gammal kåk och hittade en massa olika flaskor in gjutna i golvet så bifogar lite bilder och hoppas att dessa flaskor kan vara av intresse för någon, jag har då inga planer på att spara dem...

Det finns ca 10 flaskor till av olika former som jag inte plockat med mig ännu men kan kika om de finns kvar nästa vecka.

så hoppas dessa kan vara något för någon av er samlare för mig är det bara glas flaskor som jag ramlade på och fick en tanke på samlare..

mvh
    Bifogade filer

ålder....??

Ursprungligen postat av tacoman Visa inlägg
    Här kommer en fråga om dessa flaskor till er som kan, jag fattar ingenting om flaskor förutom att det brukar finnas en massa gott i dem (de jag drickar iaf)
    Renoverar en gammal kåk och hittade en massa olika flaskor in gjutna i golvet så bifogar lite bilder och hoppas att dessa flaskor kan vara av intresse för någon, jag har då inga planer på att spara dem...

Det finns ca 10 flaskor till av olika former som jag inte plockat med mig ännu men kan kika om de finns kvar nästa vecka.

så hoppas dessa kan vara något för någon av er samlare för mig är det bara glas flaskor som jag ramlade på och fick en tanke på samlare..

mvh
    Efter att ha läst runt lite här och kikat på lite flaskor å så så är åldern på dessa flaskor från -55-65 om jag har tolkat det rätt, cola flaskorna är från -60

Comment

Om man har tur kan man fortfarande hitta flaskor från 50-talet i drickabackarna. Flaskorna blir dock lite roligare om etiketterna från 50-talet finns kvar.

Å står för Årnäs om du inte visste.

Comment

visste inte innan jag läste det på detta forum, tackar....

min fråga då är detta bara skräp? elr finns det intresse för dessa flaskor?

Comment

Cola-flaskor brukar det finnas intresse för.

Vanliga läsk- och ölflaskor är vi, ännu, ganska få som samlar på. Hur är dina fynd märkta förutom Årnäs -55 som du visar?

Comment

Working...
          X