I samma köp som yttepytten kom även detta ufo med. Har inte mätt den men gissar att den rymmer ca 33 cl. Puntelmärke utefter fotringen. Regalinen känns ser ut som en omvikt kant. Skaplig kinnekulle med en liten knopp i mitten. Vad är detta?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ufoflaska
Collapse
X
-
Mycket trevlig flaska, jag har frågat förut om flaskor
med smal hals, och omvikt mynningskat, tror det blev dåligt med svar,
som jag sagt tidigare, omvik på smal hals, det är svårt,
jag pratar om dåtidtens tecknik när jag var med,
idag har dom gasbrännare till hjälp både högt och lågt
runt stolen där glasblåsaren sitter (fusk)
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
-
Jag vill mer säga tvärtom, att den är relativt sett tunn i glaset. Jag tänkte också i tankar kring något mousserande då jag såg den, men inte då jag lyfte upp den. Den känns mer punschig i glaset än något som innehållit kolsyra.Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggJag har en likadan- Är Din också rätt tjock i glaset. Den känns tung. Det är rätt så vassa rester efter punteln i Ytterringen. Jag funderade på om den är för champange eller liknande eftersom den är tjock i glaset.
DG
Kallin, vet inte hur små spelverk det finns men ytterdiametern på hålet i botten är lite drygt 3 cm och djupet knappa 2 cm.
Comment
-
Jäpp. Taskig bild minst sagt, men märket efter punteln ligger längs innerkanten på fotringen.Ursprungligen postat av A.F Visa inläggÄr du hundra på att den är puntlad?
Känns inte så när man tittar på bilden på den.
Comment
Comment