är det någon som vet vad som står gjutet i botten på denna flaska den är 17 cm hög och 8.5 x 8.5 cm i fyrkabt på det bredaste stället
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gissa vad står i botten på flaskan
Collapse
X
-
helt rätt lasse vad har det varit i denna flaska tro?Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggDet står ESLÖV
DGbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
det har inte varit gammal pressad höna då altsåUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggI Eslöv är de förbannat sura så jag tror det handlar om ättika.
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Möjligen.Ursprungligen postat av harley Visa inläggdet har inte varit gammal pressad höna då altså
Tyckte nog den var lite sur den också.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
ha ha ha ha var hönan sur ja det är inte lätt billy du får satsa på en yngre höna den kanske är lite sötareUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggMöjligen.
Tyckte nog den var lite sur den också.

behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Det har ingen lyckats lösa ännuUrsprungligen postat av harley Visa inlägghelt rätt lasse vad har det varit i denna flaska tro?
DG
Comment
-
Här är våra tidigare funderingar.
Comment
-
Salubrin eller ättika
Det kan även ha varit Salubrin i flaskan. Monogrammet på framsidan säger PH vilket betyder AB Per Håkansson.
Grundat 1874 och föregångare till Druvan som blir namnet på företaget efter Håkanssons bortgång 1918.
Per Håkansson uppfann Salubrin 1893. Idag heter företaget Dr Pers Food AB och ingår i Kavli.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dr_Pers_Food Typiskt att jag missade länken ovan där Kaptenen som vanligt är
man böjd att säga löst problemet. Nåja, mitt inlägg kan stå kvar ändå för kommande flasksamlares skull.Last edited by prylsnubben; 2012-11-13, 20:45.
Comment
-
Om man får många getingstick så går det åt..................Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggJag tror inte det riktigt, för det finns en större variant av flaskan. Kan användas till plunta.
DG
.
Comment
Comment