Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

riktigt hög flaska munblåst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• riktigt hög flaska munblåst

var kan den här flaskan vara tillverkad den är munblåst i tunnt glas det är gott om sliringar och en del lusor och blåsor i glaset den är 36 cm hög och 6 cm i diameter i botten den är utvikt i mynningen
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Rent spontant ser det ut som en flaska för lite exklusivare grappa. Dessa brukar vara eleganta, utdragna i stilen samt munblåsta. Ursprunget bör då vara Italien.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Mät volymen på den. 35 eller 50 cl?
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

jag mätte volymen det går 60 centiliter i den det kanske är någon prydnadsflaska?
        Last edited by harley; 2008-08-12, 12:21.
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jag har tagit i den flaskan flera gånger, den är dock lite för ny i min smak.
          Du vet vi har ju samma jaktmarker

Comment

Ursprungligen postat av Lars Kallin Visa inlägg
            Jag har tagit i den flaskan flera gånger, den är dock lite för ny i min smak.
            Du vet vi har ju samma jaktmarker
            5 kr är den väl värd

Comment

Ja visst är den det.
              Men man måste ha någonstans att ställa den också.
              Det jag tyckte var extra roligt med just den flarran var att den var så otorligt lätt.

Comment

den är ju blåst i otroligt tunnt glas, tänkte hirvi skulle titta in jag tror att det är väldigt svårt att blåsa en så hög flaska i så tunnt glas, men överlåter utslaget till nån som kan mer

Comment

Det är antagligen inte helt lätt.
                  Hirvi kommer säkert snart och förklarar.
                  Under tiden kan du titta här på lite bilder av fönsterglasblåsning.
                  Det verkar i allafall i mina ögon vara riktigt besvärligt.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                    den är ju blåst i otroligt tunnt glas, tänkte hirvi skulle titta in jag tror att det är väldigt svårt att blåsa en så hög flaska i så tunnt glas, men överlåter utslaget till nån som kan mer
                    Jo det går ju blåsa tunt glas, man får vara snabb i vändningarna,
                    den är ju lång och smal, glaset får ju inte gå ifån en, innan man kommer i formen, det är klart att det kräver sin man (blåsare)
                    Hirvi
                    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                      Det är antagligen inte helt lätt.
                      Hirvi kommer säkert snart och förklarar.
                      Under tiden kan du titta här på lite bilder av fönsterglasblåsning.
                      Det verkar i allafall i mina ögon vara riktigt besvärligt.
                      http://www.precisensan.com/antikforu...terglas&page=2
                      intressant läsning, tackar för svaren och hirvi tror inte du oxå det är en prydnadsflaska,eller

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                        intressant läsning, tackar för svaren och hirvi tror inte du oxå det är en prydnadsflaska,eller
                        Kan ju vara prydnad, vet inte riktigt vad jag skall tro,
                        någon annan kanske har förslag.
                        Hirvi
                        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Working...
                        X