Visst måste väl ändåå detta vara en gammal svensktillverkad pottbutelj. Knackad puntel och rätt form. har nu iinte hunnit mäta den, men dryga 60 cl skulle jag uppskatta den till.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pottflaska
Collapse
X
-
Du hade varit varmt välkommen AF. Faktum är att det fanns en del trevligt glas. Den här fick jag tag i mer eller mindre direkt från kartongen kl 16.00:30, insläppet var 16.00. Jag trodde att man som vanligt kunde gå in tidigare men icke. Satte mig därför i gräset utanför staketet och väntade in första insläpp. Ångrar inte att jag låg där i en dryg timme. Fick dessutom sällskap med grabbarna från Grödinge bla så lite intressant UE info insöps också.Ursprungligen postat av A.F Visa inläggTrevlig butelj, man skulle åkt till Nora ser jag, var lite lat
och beslöt att stanna hemma.
Comment
-
Blev förhindrad i sista sekund att åka till Nora så jag fick inte vara med i år heller tyvärr
Men det ser ut att vara en trevlig butelj du har kommit över E.B. och man får ju känslan att den kan vara svensk. Skulle herrn någon gång vilja byta bort den så har han ett mkt bra förhandlingsläge i solstaden. Några knoppisar med text i glaset skulle jag släppa direkt i byte
He he..
Fanns det några godingar som du inte fick med dig hem pga väl tilltagna priser ? Det brukar nästan alltid finnas något sådant objekt på de lite större mässorna, och när man väl sitter där i bilen på väg hem med sina blandade inköp så funderar man på om man bara skulle ha satsat på just DEN saken istället..Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
-
Synd att du inte kunde dyka upp. Visst fanns det OK saker som man inte köpte pga väl tilltagen prislapp, men jag gick ifrån mässan med en bra känsla. Håkan fick tag i en riktig goding, den stod hos en säljare bredvidhonom i ca 2 sekunder innan han såg den och flög dit.Ursprungligen postat av Björn L Visa inläggBlev förhindrad i sista sekund att åka till Nora så jag fick inte vara med i år heller tyvärr
Men det ser ut att vara en trevlig butelj du har kommit över E.B. och man får ju känslan att den kan vara svensk. Skulle herrn någon gång vilja byta bort den så har han ett mkt bra förhandlingsläge i solstaden. Några knoppisar med text i glaset skulle jag släppa direkt i byte
He he..
Fanns det några godingar som du inte fick med dig hem pga väl tilltagna priser ? Det brukar nästan alltid finnas något sådant objekt på de lite större mässorna, och när man väl sitter där i bilen på väg hem med sina blandade inköp så funderar man på om man bara skulle ha satsat på just DEN saken istället..
Angående flaskan så gick sägnen att den skulle vara från ett för dig välbekant glasbruk. Köpt av en värmlänning och så långt han kunde spåra den har den funnits i Värmland. Men som alla vet så är det stora nypor med salt med i bilden. Men ett par härliga engelsk modeller från rätt bruk så finns det säkert bytesmöjligheter
Comment
-
När man kan lämna en mässa med rätt känsla och har haft en bra dag, då är man en lycklig samlare och nöjd med sin hobby !
Jag skall ta en titt i gömmorna vid tillfälle om det kan finnas något som kan fresta..
Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
-
På glas samlarträffen i söndags så passade vi på att jämföra med min Carlsdal flaska ( som jag berättat om här tidigare ) Likheten fanns där och det är nog inte alls omöjligt att det var två gamla "bröder" med mkt skiljda livsöden som återförenades för en dag.. ( E.B.s flaska är den vänstra )Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
-
Tyvärr så glömde jag bort att fota bottnarna brevid varandra men de var väldigt lika. Min flaska hade dock lite mer glasrester kvar i punteln samt lite mer "liv" i själva glasmassan. Det var mkt intressant att få jämföra och de som inte hade hört min berättelse om hur jag kommit över delarna till flaskan bedömde det som att det finns nog bara en person som kan vara med om något liknade, och det tog jag som en komplimang..
Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
Comment