Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Punschflaskor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Punschflaskor.

Fick som vanligt kasta mig in på en skogsväg då skylten med loppis dök upp. Gillar skarpt när skylten sitter tio meter efter vägen där man skall svänga av.
    Dagens skylt gav lite flaskor. Några knoppöl och en punschare.
    Har sen tidigar två storlekar. En utan volymangivelse och en med 1/3 liter. Dagens flaska innehöll 1/6 liter. Tänkte jag skulle samla på mig en av var storlek. Naturligtvis med sigill. Ni som håller på med flaskor och annat glas kanske vet hur många olika storlekar det finns. Hoppas det finns ett antal till så jag har något att se fram emot. En dålig bild på beståndet för tillfället.
    Bifogade filer

Av den här modellen har jag bara och har bara sett just
    1/6 LIT. 1/3 LIT. 2/3 LIT.

Sedan finns det lite udda former av Punschflaskor med
    andra mått.

Comment

Å f-n A.F. Då var det redan färdigsamlat. Får försöka hitta något som inte är lika lättsamlat. Kanske varianter. Mässan i Askersund närmar sig så tills dess skall jag väl ha klurat ut vad som skall samlas.

Comment

Men det finns mängder med olika sigill på dem, du får väl
        samla dem på det viset.
        Då har du att göra i flera år.

Comment

Punch flaskor med sigill har jag svårt att låta bli att köpa även om jag redan har ett just sånt ex i samlingen som jag stöter på. Det finns som A.F. säger väldigt många olika varianter på sigill så det finns lite att titta efter. Jag har för mig att jag startade en tråd med lite blandade bilder på flasksigill här för länge sedan jag skall kolla upp om den finns kvar (men jag vet inte hur man gör för att lyfta fram en länk till den isåfall om jag hittar den ? )
          Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Får tacka er grabbar för svaren. Verkar som sagt att jag redan samlat på mig de storlekar som finns. Får se om jag börjar samla punschare med olika sigill. Stannade som sagt vid en liten sommarloppis. Tjejen hade lite flaskor av olika slag. Alla kostade fem kronor styck. Tyvärr inga rariteter.

Comment

Working...
            X