Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

H. Poulsen & co

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• H. Poulsen & co

Den ofärgade är inköpt på en samlar mässa i Mysen (Norge) och den gröna är uppgrävd i en soptipp på Liljedahl. Men jag funderar på om inte stavningen Poulsen mer låter som en dansk än en norrman ? De kanske rentutav är gjorda i Danmark och soptipps fyndet kanske har kommit till Liljedahl (med innehåll) för ca 100 år sedan ?
    Bifogade filer
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Bottnarna och regalinerna. Känns flaskorna igen ? Vad tror våra danska vänner ?
    Bifogade filer

Comment

Ingen klokker ringer. Jeg har netop kollad min database over firmaer, som har forhandlet flytende varer - uten resultat.
      Hvad siger norske LOM?
      Last edited by PLYNG; 2007-05-08, 11:15.
      Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
      Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

H. Poulsen & co. var vin og sprithandler i Christiania (Oslo). Var forøvrig nabo med et annat kjent firma i samme bransje - P A Larsen. Så den grønne flaska du fant (og kanskje også den klare) er nok mest sannsynlig blåst på Liljedal for det norske marked. Den klare er en ganske vanlig flaske - den grønne litt mer skjelden.

Comment

Där kom svaret omgående ! Tack för informationen LOM ! Och även tack till dig PLYNG för visat intresse.

Comment

Working...
          X