Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

J.J Jacobsen Eftr. Odense

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• J.J Jacobsen Eftr. Odense

Har en liten flaska med denna text. Kijafa-flaskan med körsbärsvin var från denna firma, men denna lilla bruna flaska som innehåller ca 1.5 dl, jag undrar vad det an ha varit i den?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Hejsan Äjth,
    kan du vise et bild? Der er mange flasker med påskriften J.J.Jacobsen, Odense. De fleste er maskinbläste.
    J.J.Jacobsen gjorde mest i frugtvine / -likörer.
    Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
    Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

Här kommer bilden. Lite suddig tyvärr. Innehållet biter sig fast vid en del av insidan. När jag häller hett vatten i känns det som kola, gissar att det varit ngt sockerextrakt i.
      Bifogade filer

Comment

Din flaske er designet af arkitekten Jacob E. Bang i 1934. Den brugtes til en likør, som hed Pirat Solbær Rom. Solbær er svart vinbär. Modellen, som fremstilledes i 4 storleker (1/2, 3/8, 1/4 og 3/16 liter) udgik af produktion i 1969.
        Kilde: "Danske Flasker"
        Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
        Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

Jacob Bang var han släkt med Michael Bang . Det namnet verkar bekant i glassammanhang.

Comment

Jacob Bang var Michael Bangs far!

Comment

Her ses et billede af Michael Bang som 14 årig (ham til højre), i Alt for Damerne den 30. december 1958. På billedet ses også hans mor og to mindre brødre -
              Bifogade filer

Comment

Working...
              X