Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utvandrarne

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Utvandrarne

Nogen svanske flaskor kom helt til Amerika - andre bare til Danmark. Som disse tvo:
    Bifogade filer
    Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
    Min hemsida: www.antikflasker.dk

Den högra flaskan är helt "fel" i formen. Även om vet jag att det florerar många olika apotek och vatten fabriks flaskor i södra Sverige som vi lite högre upp i landet ännu inte fått se, så borde den ändå vara lite ovanlig pga sin form. Ett stort "villja ha" begär har du startat i Karlstad ikväll min gode Plyng
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Den felaktiga var ju riktigt vacker. Snygga linjer och en härlig färg... Man kanske ska börja med glas iallafall...

Comment

Mycket vackra flaskor Plyng, jag gillar den smala, smala.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ja det var som tusan, en moselvinsflaska försedd med text i glaset om vatteninnehåll. Ännu ett litet bevis för att alla flaskor användes till nära nog allting. Instämmer med tidigare åsikter, en väldigt trevlig och säkert ovanlig flaska från sin tidsepok.
          --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Sådana som den smala smala finns det massor av här nere, jag har nog en.

Comment

Härligt 766, du kan väl leta på den + ev. ett par till så kan jag byta med tex en apvas. De skulle passa så bra bredvid mina vinare i samma modelltyp

Comment

Skall se om jag finner den, har gott hopp. Släng in bild av apan så man ser baksidan.

Comment

Working...
                X