Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rovflaska??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Rovflaska??

    Igår inloppade jag denna i mitt tycke spännande flaska.Har kikat runt här inne på PES och undrar om det är en optikblåst så kallad "rovflaska" jag hittat.
    Jag har förstått att den fått namnet av formen men vad hade man i dessa flaskor och hur gammal är min flaska,är den tillverkad i Sverige
    Den är 16cm hög,lätt gröntonad ,härligt lusig(har en stor luftbubbla nertill) och väger nästan ingenting.
    Click image for larger version

Name:	003.JPG
Views:	1
Size:	98,5 KB
ID:	659690
    Click image for larger version

Name:	011.JPG
Views:	1
Size:	139,0 KB
ID:	659691
    Click image for larger version

Name:	021.JPG
Views:	1
Size:	62,1 KB
ID:	659692

  • #2
    Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inlägg
    Igår inloppade jag denna i mitt tycke spännande flaska.Har kikat runt här inne på PES och undrar om det är en optikblåst så kallad "rovflaska" jag hittat.
    Jag har förstått att den fått namnet av formen men vad hade man i dessa flaskor och hur gammal är min flaska,är den tillverkad i Sverige
    Den är 16cm hög,lätt gröntonad ,härligt lusig(har en stor luftbubbla nertill) och väger nästan ingenting.
    [ATTACH]137712[/ATTACH]
    [ATTACH]137713[/ATTACH]
    [ATTACH]137714[/ATTACH]
    Härlig rovflaska!
    Mycket vill ha i den!
    Grattis!

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
      Härlig rovflaska!
      Mycket vill ha i den!
      Grattis!
      Åhh,vad roligt.Tack så hemskt mycket Surmasen!
      Köpte den på magkänsla.Har mer och mer börjat satsa på lite "wildcards" då jag är ute och loppar.
      Saker jag inte vet vad det är men som har kvalitet/ålder/kul design o.s.v. Och.... ett bra pris naturligtvis,då jag tar en chansning.
      Numera finns det ju loppisguider i varenda veckotidning och det har blivit ett riktigt folknöje att leta retrofynd så det är inte helt lätt att få en bit av kakan.Det har blivit roligare att "loppa" sedan jag börjat leta efter udda grejer,oftast blir jag glatt överraskad och får lära mig något nytt på kuppen

      Comment


      • #4
        Grattis med et godt funn

        Regner med konkurransen om kuppene er like hard i Sverige som i Norge, så slike funn blir sjeldnere og sjeldnere

        Banden

        Comment

        Working...
        X