Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plunta i skogsgrönt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Plunta i skogsgrönt

Ytterligare ett Noraköp som har hittat sin plats här hemma. Gillar den överjästa massan i mynningen, eller förresten är rätt nöjd med restan av flaskan också
    Bifogade filer

Snygg plunta och snygga bilder.....Grattis!!

Comment

Den såg ju trevlig ut. Det verkar vara den typen som är lite tjockare i godset. Tror den har skaplig ålder. Något trevligt i övrigt i Nora ?

Comment

Ja; Jag och E.B!

Comment

Ursprungligen postat av Lars Kallin Visa inlägg
          Den såg ju trevlig ut. Det verkar vara den typen som är lite tjockare i godset. Tror den har skaplig ålder. Något trevligt i övrigt i Nora ?
          Japp, den är tjockare i godset och jag tror som du om ålder.....

Visst fanns det lite trevligt, men inte alltför mycket i glasväg i Nora. Jag köpte förutom denna den mjölkvita som jag lagt ut i annan tråd samt en mycket välarbetad pressglaskanna med meanderbård, slipningar och märkning H i romb.

Comment

Den ser riktigt go ut, tycker glasmassan har liknelser med sigillflaskan du visat tidigare
            Kul att se och grattis till en trevlig plunta!

Comment

Ursprungligen postat av Rolf J Visa inlägg
              Den ser riktigt go ut, tycker glasmassan har liknelser med sigillflaskan du visat tidigare
              Kul att se och grattis till en trevlig plunta!
              Jodu, det vore nåt! Visst är det likheter, synd att det inte går att säga att de är från glasbruk och har samma ålder. Man får nog nöja sig med att det är en trevlig plunta och det är inte illa det heller

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
                Jodu, det vore nåt! Visst är det likheter, synd att det inte går att säga att de är från glasbruk och har samma ålder. Man får nog nöja sig med att det är en trevlig plunta och det är inte illa det heller
                Bara att hålla med
                Vet i huggarn om det inte är nåt med ljuset också, som vid Skagen fast i Nora mer åt ”glasfotograferarljus-hållet”…. Föremål och fotograf har ju förstås också en viss betydelse….

Comment

Trevlig.

Comment

Working...
                  X