Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Patentöl?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Patentöl?

Köpte några knoppisar i helgen och så den här, med vad kan den ha varit till?
    Präglat PATENT på bröstet, gjord i tredelad form, knagglig glasmassa. 19 cm hög. Den nya kameran och jag kommer inte överens så det går inte att få till en bottenbild, tog nog 30 kort för att få till helbilden
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Vilken häftig flaska.
    Vet förståss inget men det kliar i flasktarmen.

Comment

I Danmark blev sådanne flasker anvendt til f.eks Porter, ofte til eksport. Flasken er blåst i en Rickettform, patenteret i GB af Samuel Rickett i 1821, om jeg husker rigtigt. Jeg vil tro flasken er gjort 1860 - 80.

Jeg bifoger et foto af min bedste PATENTflaske.
      Bifogade filer

Comment

Då är det en ganska vanlig flaska? Och det var den flaskan som jag hoppades skulle vara ovanlig, de andra var av vanlig modell. Men får tacka för svaret,trodde som sagt att den skulle vara lite svår att få fram ursprunget.
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Trevlig butelj Tingeling. Håller med juuldk helt och hållet i hans bedömning. (snygg flaska där med minsann !)

Dyker den flaskan upp i Ransäter i sommar Tingeling ?
          Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Hej igen. Jeg glemte helt at gratulere. Det er en mycket fin flaska med et ret uvanligt mundstykke. En mycket attraktiv flaska!

Comment

Får se, ska du dit igen?

Blev genast mycket gladare, ser så sällan flaskor som är lite kul. Har just läst LS bok och insåg att jag lämnade en Färe kvar.........

Comment

Working...
              X