Snygg flaska, munblåst samt påklippt knopp, vet ni var den kommer i från samt ålder, höjd 23,5 cm, botten kupar in i flaskan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Okänd Knoppöls Flaska
Collapse
X
-
Om ditt val är att inte behålla den skall du naturligtvis prova att sälja den. Man kastar inte flaskorUrsprungligen postat av Sigvard Andersson Visa inläggOpps så gammal ? Är det något värde i en flaska eller är det bara att kasta.
MVH
eller ge bort den om du känner någon som samlar.
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
-
Det är lite svårt att se på bilden vilken form flaskan har. Skulle tro att det är en ölflaska av "rehnvinsmodell" från runt sekelskiftet. Tyckte först att det var en norsköl, men formen stämmer väl inte riktigt. För att lättare klargöra vore det bra med ett foto med en vanlig knoppöl som jämförelse. Ta gärna bild på botten också.
Comment
-
Kan du ta en bild på botten av din butelj och lägga in?
Med tanke på hur regalinen ser ut på den har den några år
på nacken.
Skulle det vara en Engelsk butelj kan den med den regalinen
var ifrån 1800-talets första halva.
Är den Svensk kan den mycket väl vara ifrån 1800-talets mitt.
Bild på botten kanske kan säga lite mer, svårt ifrån foton.
Comment
-
Hej Hirvi
Vad är denna cementglasblandning förnåge?? Visst kan jag googla det, men jag ser hellre en förklaring från dig. Mer intressant !!!!Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggDet var en riktig goding, ser ut som cementglasblanndning,
hoppas någon vet lite om den!
HirviGlada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!
Comment
-
Det går nog inte Googla på CementglasblandningUrsprungligen postat av Dykar`n Visa inläggVad är denna cementglasblandning förnåge?? Visst kan jag googla det, men jag ser hellre en förklaring från dig. Mer intressant !!!!
Jag menar att dom har haft en dålig glasblandning (kort glas) svårt att styra väsmen i ugnen, glaset kallnade fort, där kommer cementen in!
Det var säkert inte lätt att framställa, även enklare saker med detta glas,
glasblåsarna kunde nog sitt, men med det glaset kunde det inte bli bättre.
Med dagens mått på glas, så kan man knappast inte kalla detta glas
Charmigt är det!!!
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
Comment