Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okänd Knoppöls Flaska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Okänd Knoppöls Flaska

Snygg flaska, munblåst samt påklippt knopp, vet ni var den kommer i från samt ålder, höjd 23,5 cm, botten kupar in i flaskan
    Bifogade filer

Det var en riktig goding, ser ut som cementglasblanndning,
    hoppas någon vet lite om den!
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

En rigtig goding - men väl ingen knoppöl?
      Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
      Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

hur gammal kan den vara ?

Comment

Knack Knack är det ingen där ?

Comment

Den är säkert från sista halvan av 1800-talet.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Opps så gammal ? Är det något värde i en flaska eller är det bara att kasta.

MVH

Comment

Ursprungligen postat av Sigvard Andersson Visa inlägg
                Opps så gammal ? Är det något värde i en flaska eller är det bara att kasta.

MVH
                Om ditt val är att inte behålla den skall du naturligtvis prova att sälja den. Man kastar inte flaskor eller ge bort den om du känner någon som samlar.
                Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Det är lite svårt att se på bilden vilken form flaskan har. Skulle tro att det är en ölflaska av "rehnvinsmodell" från runt sekelskiftet. Tyckte först att det var en norsköl, men formen stämmer väl inte riktigt. För att lättare klargöra vore det bra med ett foto med en vanlig knoppöl som jämförelse. Ta gärna bild på botten också.

Comment

Kan du ta en bild på botten av din butelj och lägga in?

Med tanke på hur regalinen ser ut på den har den några år
                    på nacken.

Skulle det vara en Engelsk butelj kan den med den regalinen
                    var ifrån 1800-talets första halva.

Är den Svensk kan den mycket väl vara ifrån 1800-talets mitt.

Bild på botten kanske kan säga lite mer, svårt ifrån foton.

Comment

Hej Hirvi

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                      Det var en riktig goding, ser ut som cementglasblanndning,
                      hoppas någon vet lite om den!
                      Hirvi
                      Vad är denna cementglasblandning förnåge?? Visst kan jag googla det, men jag ser hellre en förklaring från dig. Mer intressant !!!!
                      Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inlägg
                        Vad är denna cementglasblandning förnåge?? Visst kan jag googla det, men jag ser hellre en förklaring från dig. Mer intressant !!!!
                        Det går nog inte Googla på Cementglasblandning
                        Jag menar att dom har haft en dålig glasblandning (kort glas) svårt att styra väsmen i ugnen, glaset kallnade fort, där kommer cementen in!
                        Det var säkert inte lätt att framställa, även enklare saker med detta glas,
                        glasblåsarna kunde nog sitt, men med det glaset kunde det inte bli bättre.
                        Med dagens mått på glas, så kan man knappast inte kalla detta glas
                        Charmigt är det!!!
                        Hirvi
                        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Working...
                        X