Inte vet man väl det helt säkert Sladden? Wenzelholm blåste ju flaskor på 90-talet och då var välan LITER borta som märkning?!?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Knoppölssamlande
Collapse
X
-
De lokala "experterna" menar att det skall vara LITER men ditt resonemang bär ju ganska bra, E.B. Skall man vara säker så gäller nog ovanstående ändå.
Jag saknar många knoppisar, Kecke. Har slutat samla, känns det som. Åtminstonde för tillfället.......
Wentzelholmarna tillhör nog de ovanligare.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Någonstans, förmodligen i LS:s bok, har jag läst att Årnäs började med maskinblåsning 1932. Jag har inte sett någon knoppöl från 1930-talet från Årnäs. Har däremot en läsk med alkamynning från just 1932, maskinblåst.Ursprungligen postat av posse Visa inläggAngående maskinblåsta årnäsknoppisar, har för mig Årnäs var väldigt sena med maskinblåsning och knoppisar slutade man tydligen nästan med på 20-talet. När blåstes den sista Årnäs knoppisen egentligen, före eller efter maskinernas intåg?
Comment
-
Det var det jag misstänkte. Vet att du Per varit inne på ämnet sena knoppöl tidigare, men när tillverkades den sista knoppölen i Årnäs? Kanske ett nytt samlarområde, den nyaste av varje sort istället för äldstaUrsprungligen postat av Per Visa inläggNågonstans, förmodligen i LS:s bok, har jag läst att Årnäs började med maskinblåsning 1932. Jag har inte sett någon knoppöl från 1930-talet från Årnäs. Har däremot en läsk med alkamynning från just 1932, maskinblåst.
. Jag har 1/3 och 2/3 från 1923, någon som slår det?
Comment
-
"Åtminstone för tillfället ..." snygg gardering ...Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggDe lokala "experterna" menar att det skall vara LITER men ditt resonemang bär ju ganska bra, E.B. Skall man vara säker så gäller nog ovanstående ändå.
Jag saknar många knoppisar, Kecke. Har slutat samla, känns det som. Åtminstonde för tillfället.......
Wentzelholmarna tillhör nog de ovanligare.
Jag slutar samla med jämna mellanrum, men så kommer de mest mystiska återfall man kan tänka sig. Men vad gör man när man har alla de objekt (knoppisar) man tänkt sig?
Jo jag fortsätter att leta efter HAGA. Det skulle va en kick! Den första Måleråsaren var en kick, sen trillade det in tre Rydefors på en gång, också en kick. Jag har slitit ut ett par dyra stövlar genom att sparka jord kring Kylleskruv, inte tillstymmelse till någon knoppis, inte ens ett fragment. Däremot en knoppis från grannsocknen Östervik.
Comment
-
Har lärt mig att jag inte skall vara för kategorisk när det gäller glas. Räcker ibland att det kommer något ovanligt framför ögonen så är samlandet igång igen
Ibland ser jag det som en sjukdom snarare än ett intresse.
En intressant sjukdom, kanske
Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
Comment